Melkspot sleept reclameprijs in de wacht in Cannes

De melkspot van VLAM met dansende oudjes wist in Cannes een bronzen leeuw te bemachtigen. "Een opsteker voor een sector in crisis", reageert VLAM.
1 juli 2009  – Laatst bijgewerkt om 4 april 2020 14:49
Lees meer over:

De melkspot van VLAM met dansende oudjes en jumpende tieners wist in Cannes een bronzen leeuw te bemachtigen. "Een opsteker voor een sector in moeilijkheden", reageert Annelies Vermandel, persvoorlichter van VLAM. "Dat ook het breed publiek de spot en bijhorende boodschap goed ontvangt, doet ons minstens evenveel deugd".

Op het reclamefestival van Cannes, waar elk jaar ‘s werelds beste reclamecampagnes worden gelauwerd, slaagde de melkspot met dansende oudjes en energieke jumpers erin de prestigieuze bronzen leeuw voor de categorie tv in de wacht te slepen. "Daar zijn we fier op", zegt Annelies Vermandel.

Het Vlaams Centrum voor Agro- en Visserijmarketing gaf reclamebureau Duval Guillaume de opdracht om een tv-spot uit te werken voor haar nieuwe melkcampagne. "De slogan bleef, maar voor de uitwerking wilden we deze keer een heel andere koers varen", legt Vermandel uit.

"Vooral het ludieke aspect oogst veel bijval bij het breed publiek. Dat vertaalt zich ook in de positieve testresultaten van de campagne. De consument ervaart de tv-spots als origineel, leuk, gemakkelijk te begrijpen, hip en aantrekkelijk. Ook de boodschap 'melk is gezond' werd goed begrepen".

De jumpers-spot scoort het hoogst met 8.7 op 10. Een derde (33%) van de respondenten herinnert zich de wedstrijd die aan de  campagne verbonden is. 21% van de respondenten heeft al eens gehoord van www.drinkmelk.be, en 6% van hen heeft deze site ook bezocht. "Cijfers die tot tevedenheid stemmen", besluit Vermandel. Zowel de uitgezonden spots als de spots van de wedstrijd zijn nog steeds te bekijken op drinkmelk.be.

Gerelateerde artikels

Er zijn :newsItemCount nieuwe artikels sinds jouw laatste bezoek