nieuws

Herkse boer verkoopt aardappelen met garantieticket

nieuws
Patrick Mees uit de Herkse deelgemeente Donk verkoopt aardappelen met garantie. Dat is uniek voor Vlaanderen, schrijft Het Nieuwsblad. Een garantieticket bevindt zich aan het uiteinde van de aardappelzak. Zit er een slechte aardappel in, dan krijgt de klant binnen de zeven dagen na aankoop zijn geld terug. Binnen een tijdsspanne van dertig dagen kan de zak ingeruild worden voor een andere.
8 november 2004  – Laatst bijgewerkt om 4 april 2020 14:29
Patrick Mees uit de Herkse deelgemeente Donk verkoopt aardappelen met garantie. Dat is uniek voor Vlaanderen, schrijft Het Nieuwsblad. Een garantieticket bevindt zich aan het uiteinde van de aardappelzak. Zit er een slechte aardappel in, dan krijgt de klant binnen de zeven dagen na aankoop zijn geld terug. Binnen een tijdsspanne van dertig dagen kan de zak ingeruild worden voor een andere.

"De mogelijkheid tot inruilen is niet nieuw voor ons", aldus Patrick. "Alleen krijgt de klant nu officieel de garantie via een ticket. We kunnen aan de buitenkant niet altijd zien of een aardappel goed is of niet. Vooral bij vastkokende aardappelen kan je wel eens op een bruine binnenkant stoten. Die bruine strepen ontstaan bij weerswisselingen. Het beïnvloedt de smaak niet, maar de meeste mensen houden er niet van. Ontevreden klanten kopen de volgende keer elders. Dat willen we vermijden met ons garantieticket".

Als er slechte aardappelen terug ingeleverd worden, betekent dat voor Patrick niet meteen een groot verlies. Een hele voorraad aardappelen wordt momenteel gebruikt als voeder voor de runderen.

Gerelateerde artikels

Er zijn :newsItemCount nieuwe artikels sinds jouw laatste bezoek