nieuws

Europese steun voor promotiecampagnes landbouwproducten

nieuws
De Europese Commissie heeft 26 campagnes goedgekeurd waarmee 13 lidstaten landbouwproducten zullen promoten. De campagnes worden voor de helft, dat is 37,6 miljoen euro, gefinancierd door de EU. Omwille van de EHEC-crisis trekt EU-commissaris Dacian Ciolos 15 miljoen euro extra uit voor bijkomende promotiecampagnes voor verse groenten en fruit.
11 juli 2011  – Laatst bijgewerkt om 4 april 2020 15:00
Lees meer over:

De Europese Commissie heeft 26 campagnes goedgekeurd waarmee 13 lidstaten landbouwproducten zullen promoten. De campagnes duren één tot drie jaar en worden voor de helft, dat is 37,6 miljoen euro, gefinancierd door de EU. Het Vlaams Centrum voor Agro- en Visserijmarketing kreeg financiële steun voor een campagne waarmee biolandbouw en -producten gepromoot zullen worden.

De campagnes van de lidstaten promoten onder meer groenten en fruit, melk en zuivelproducten, eieren, vlees, bio- en streekproducten. "Europese landbouwproducten zijn uniek in hun kwaliteit en diversiteit", zegt EU-commissaris voor Landbouw Dacian Ciolos. "Maar in een vrije wereldmarkt volstaat dat niet en moet meer energie gaan naar het communiceren van die kwaliteitsstandaard naar de consument."

In het licht van de EHEC-crisis in de tuinbouwsector, voorziet Ciolos dat beroepsorganisaties bijkomende promotiecampagnes voor verse groenten en fruit mogen indienen tegen 15 augustus. Campagnes kunnen zich richten op de binnenlandse markt of op derde landen. De EU-commissaris wil hiervoor 15 miljoen euro extra uittrekken.

Gerelateerde artikels

Er zijn :newsItemCount nieuwe artikels sinds jouw laatste bezoek