nieuws
VLAM lanceert vijfde Week van de Friet
nieuwsVoor de vijfde keer organiseert het Vlaams Centrum voor Agro- en Visserijmarketing (VLAM) de Week van de Friet. Met de slogan Ik ben verzot op mijn frietkot lokken TV- en radiospots de Vlamingen naar het frietkraam om de hoek. "Een Belg die terugkeert van vakantie is pas echt weer thuis als hij een pak friet heeft gegeten", zegt Lucien Decraeye, voorzitter van de Nationale Vereniging van Frituristen (Navefri).
29 november 2004
Voor de vijfde keer organiseert het Vlaams Centrum voor Agro- en Visserijmarketing (VLAM) de Week van de Friet. Met de slogan Ik ben verzot op mijn frietkot lokken TV- en radiospots de Vlamingen naar het frietkraam om de hoek. "Een Belg die terugkeert van vakantie is pas echt weer thuis als hij een pak friet heeft gegeten", zegt Lucien Decraeye, voorzitter van de Nationale Vereniging van Frituristen (Navefri).
De nieuwe reclamespot promoot klassieke frituren, die steeds meer moeten opboksen tegen concurrentie van pizza- en hamburgerketens. "Onze landgenoten mogen zich best wat chauvinistischer opstellen", zegt Decraeye. "België is als frituurland nog steeds de nummer één, met de beste en lekkerste frieten".
Meer informatie: Verzot op mijn fritkot
Bron: Gazet van Antwerpen