nieuws

Truval-fruit in driedimensionale verpakking

nieuws
De Belgische Fruitveiling (BFV) in Sint-Truiden zal een nieuwe driedimensionale verpakking voor inlandse appelen en peren die onder het Belgische keurmerk Truval verkocht worden, op de markt introduceren.De verpakking werd speciaal ontworpen naar aanleiding van het 10-jarig bestaan van Truval en zal zondag aan het grote publiek voorgesteld worden.
2 september 2004  – Laatst bijgewerkt om 14 september 2020 13:54
De Belgische Fruitveiling (BFV) in Sint-Truiden zal een nieuwe driedimensionale verpakking voor inlandse appelen en peren die onder het Belgische keurmerk Truval verkocht worden, op de markt introduceren.

De verpakking werd speciaal ontworpen naar aanleiding van het tienjarige bestaan van Truval en zal zondag tijdens de Interbedrijvendag op het industrieterrein van Brustem bij Sint-Truiden aan het grote publiek voorgesteld worden, zo heeft communicatiemanager Koen Torfs van de BFV donderdag laten weten.

De nieuwe verpakkingslijn werd ontworpen door het Truiense reclamebureau Idearté. Consumenten kunnen kaarten waarop merk, variëteit en herkomst staan, in de winkel openklappen, waarna er een driedimensionaal beeld van de appelen en peren verschijnt. "Het doel van de nieuwe verpakking is de leidende positie van het Belgische keurmerk Truval ook in de winkel te onderstrepen met een duidelijke, klassevolle en opvallende verpakking".

De Belgische Fruitveiling is met een binnenlands marktaandeel van 50 procent de grootste Belgische organisatie van fruittelers en telt 1.600 leden. De coöperative realiseerde vorig jaar een omzet van 107 miljoen euro. De hoofdzetel van de BFV is in Sint-Truiden gevestigd. De groep heeft daarnaast nog vestigingen in Glabbeek, Zoutleeuw en Hannuit. Het productengamma van de BFV bestaat uit appelen, peren, aardbeien, kersen, inlandse bessen, kropsla en prei.

Bron: Belga

Gerelateerde artikels

Er zijn :newsItemCount nieuwe artikels sinds jouw laatste bezoek