nieuws

Test-Aankoop en Lidl ruziën over gerookte zalm

nieuws
Test-Aankoop overweegt om producten van Lidl niet langer te gebruiken bij vergelijkend onderzoek. Oorzaak zijn de nieuwe advertenties van de supermarktketen.
5 december 2009  – Laatst bijgewerkt om 14 september 2020 14:10
Lees meer over:

Test-Aankoop denkt er naar eigen zeggen ernstig over na om producten van Lidl niet langer te gebruiken bij vergelijkend onderzoek. Aanleiding zijn advertenties van de supermarktketen die vrijdag in de meeste kranten verschenen. Die bevatten "manifeste onwaarheden over de gerookte zalm van Lidl die door Test-Aankoop getest werd", luidt het in een persbericht.

Zo beweert Lidl dat uit de test van de consumentenorganisatie zou blijken dat haar zalm een goede smaak heeft. In het onderzoek, gepubliceerd in het decembernummer van Test-Aankoopmagazine, "staat nochtans uitdrukkelijk dat de zalm in kwestie goed scoorde voor de degustatiecriteria, behalve voor de smaak", weerlegt T-A.

Daarnaast bleek uit de test dat de zalm van "aanvaardbare" kwaliteit is, terwijl Lidl daar in de advertentie "prima" kwaliteit van maakt.
Test-Aankoop denkt er daarom aan om producten van Lidl niet langer te testen "omwille van het gebruik en misbruik van het beeld, de expertise en notoriëteit van de consumentenorganisatie".

De organisatie wil de zaak voor de rechter brengen om een rechtzetting en herstel van de geleden schade te bekomen. Ze wijst er ook op dat een andere procedure in verband met vorige reclamecampagnes van Lidl nog steeds hangende is voor de rechtbank van koophandel in Brussel.

Bron: Belga

Gerelateerde artikels

Er zijn :newsItemCount nieuwe artikels sinds jouw laatste bezoek