Nieuwe campagne met prijsverlagingen bij Delhaize
nieuwsWarenhuisketen Delhaize verlaagt voor de derde keer dit jaar de prijs van een aantal producten. De nieuwe prijsverlagingscampagne staat in het teken van "een betaalbaar begin van het schooljaar voor elk gezin", zo meldt Delhaize in een persbericht. De keten wint dankzij haar prijscampagnes naar eigen zeggen al anderhalf jaar marktaandeel.
Vanaf 26 augustus worden bij Delhaize 140 producten van nationale merken goedkoper. Het gaat om producten die belangrijk zijn voor het begin van het nieuwe schooljaar zoals melkdrankjes en koekjes. Ook de prijzen van 280 producten van het huismerk '365' gaan naar beneden.
"Met maar liefst zes prijsverlagingscampagnes op twee jaar tijd kunnen wij bevestigen dat we dagelijks inspanningen leveren om onze klanten de beste prijzen te kunnen aanbieden en zo de Belgische consument meer te bieden voor minder geld", zegt Michel Eeckhout, de CEO van Delhaize België.
Volgens Delhaize hebben de prijsverlagingscampagnes ervoor gezorgd dat zowel de prijspositionering als de prijsperceptie van de keten verbeterd is. "Hierdoor wint Delhaize al achttien maanden lang continu aan marktaandeel", luidt het persbericht.
In 2009 had Delhaize België volgens cijfers van het onderzoeksbureau AC Nielsen een marktaandeel van 25,7 procent. Eind 2009 bestond het netwerk van de verschillende winkelformules van Delhaize België uit 792 winkels.
Bron: Belga