McCain Foods verspreidt geur nieuw product in bushokjes
nieuwsMcCain Foods heeft in het Verenigd Koninkrijk een opmerkelijke campagne gelanceerd. In tien bushokjes werden grote posters met nepaardappelen in 3D en een knop geïnstalleerd. Wanneer de knop wordt ingedrukt, warmt de nepaardappel op en vult het bushokje zich met de geur van aardappelen gebakken in de oven. Bovendien verspreid de machine kortingsbonnen voor een nieuw product ‘Ready Backed Jackets’.
Met die campagne wil McCain Foods consumenten aanzetten om het nieuwe product uit te proberen. “We voegen een hele nieuwe betekenis toe aan het concept van samples voor verkoop”, stelt Mark Hodge van McCain op de Britse website CampaignLive. De campagne zou zo’n 1,7 miljoen euro kosten en slechts twee weken duren. Of de campagne ook in andere landen zal worden gelanceerd, is nog niet bekend.
Ready Backed Jackets zijn voorgebakken aardappelen die na vijf minuten in de microgolfoven gaar zijn.
Bron: Boerderij.nl/Campaign Live
In samenwerking met: Boerderij.nl
Beeld: Campaign Live