nieuws

Landbouwkrediet wil 10.000 nieuwe coöperanten lokken

nieuws
Landbouwkrediet wil zijn maatschappelijk kapitaal tegen eind dit jaar met 50 miljoen euro verhogen. Via een voordelenpakket met een gratis zichtrekening en een vergoeding voor elektronische verrichtingen wil de bank 10.000 nieuwe coöperanten aantrekken. Tegelijk wil ze van de bestaande aandheelhouders actievere klanten maken.
9 juni 2006  – Laatst bijgewerkt om 14 september 2020 13:57
Landbouwkrediet wil zijn maatschappelijk kapitaal tegen eind dit jaar met 50 miljoen euro verhogen. Via een voordelenpakket met een gratis zichtrekening en een vergoeding voor elektronische verrichtingen wil de bank 10.000 nieuwe coöperanten aantrekken. Tegelijk wil ze van de bestaande aandheelhouders actievere klanten maken.

"Door het grote aantal fusies en overnames is het financieel landschap in België ingrijpend gewijzigd. We zijn als enige coöperatieve bank uit dat fusiegeweld gekomen. Het heeft onze coöperanten-aandeelhouders geen windeieren gelegd. In 2003, 2004 en 2005 kregen ze een brutodividend van 5 procent. Nu is de tijd gekomen om het coöperatieve aspect een meer hedendaagse invulling te geven", zegt Luc Versele, directievoorzitter van Landbouwkrediet.

"We willen van onze coöperanten actievere klanten maken en nieuwe coöperanten aantrekken. Daarom lanceren we op 12 juni Fidelio", vult directeur Rik Duyck aan. De bank omschrijft Fidelio als een totaalconcept. "Naast het aantrekkelijke dividend krijgen de coöperanten onder meer een gratis zichtrekening, een vergoeding van 5 cent voor elektronische verrichtingen, een gratis verzekering tegen overlijden door ongeval en een hogere aangroeipremiet op het spaarboekje", aldus Duyck. Hij wijst erop dat het om een dynamisch concept gaat: de korf voordelen zal regelmatig worden geactualiseerd en uitgebreid. De bank hoopt met de actie 10.000 nieuwe coöperanten aan te trekken.

Bron: De Tijd

Gerelateerde artikels

Er zijn :newsItemCount nieuwe artikels sinds jouw laatste bezoek