Meest recent
Duik in het archief
-
We eten minder aardappelen maar betalen er meer voor
We eten minder aardappelen, maar betalen er meer voor. Dat blijkt uit het aardappelrapport van 2024 in opdracht van VLAM. Op een gemiddelde dag at 51 procent van de Belgen aardappelen, met g... -
Deze vijf bedrijven maken kans op de BioVLAM 2025
Vijf vooruitstrevende bio-ondernemingen maken kans op de BioVLAM 2025, een prijs van de biosector en VLAM die passie, innovatie en duurzaamheid in de Vlaamse biolandbouw bekroont. In septemb... -
Belgen blijven fan van vlees bij de maaltijd, met kip op kop
De gemiddelde Belg at vorig jaar 28,1 kilogram vlees en gevogelte. Deze hoeveelheid blijft al tien jaar min of meer stabiel. De helft van de Belgen eet minstens vier keer per week vlees, met... -
Week van Korte Keten neemt frisse start tussen het hoeveijs
De achtste editie van de Week van de Korte Keten is donderdag afgetrapt start bij Mili Hoevezuivel in Lokeren. Boeren Bavo en Isabelle De Cuyper-Vandenbroucke ontvingen diverse hoogwaardighe... -
Oproep: Wie wint de BioVLAM 2025?
Ben je een Vlaamse bio-ondernemer en is duurzaamheid of innovatie jouw stokpaardje? Dan maak je kans op de BioVlam 2025, de jaarlijkse award voor een bio-gecertificeerde ondernemer met een v... -
Meerderheid consumenten wil in de toekomst vaker of even vaak bio kopen
Twee derde van de Belgen geeft aan dat ze in de toekomst evenveel of zelfs meer biologisch zullen kopen. Dat blijkt uit een VLAM-enquête uit 2024. Hoewel bioproducten worden geassocieerd met... -
Antwerpenaren schuiven massaal aan voor bloemenactie van VLAM
Duizenden mensen zijn dit weekend afgekomen naar de VLAM-tulpenplukdag in Antwerpen. Het Vlaams Centrum voor Agro- en Visserijmarketing had een plein in het centrum van Antwerpen omgetoverd... -
Connect-platform versterkt korte keten
Landbouwminister Jo Brouns (cd&v) zette op Agriflanders een speciale ‘match’ in de kijker op de beursstand van het Vlaams Centrum voor Agro- en Visserijmarketing (VLAM). Hij reikte... -
EU trekt opnieuw meer dan 100 miljoen uit voor promotie agrovoedingsproducten
De Europese Commissie zal in 2025 132 miljoen euro uittrekken om duurzame en hoogwaardige EU-agrovoedingsproducten te promoten, zowel binnen Europa als wereldwijd. Het Vlaams Centrum voor Ag... -
VLAM zet volgend jaar verder in op de ‘lekker van bij ons’-reflex
De vanzelfsprekendheid om de producten van onze Vlaamse landbouwers en siertelers te kopen, wordt de grote overkoepelende doelstelling voor VLAM volgend jaar. Hiervoor worden de vlaggenschep...
Dossier