Meest recent
Duik in het archief
-
Koekjes uit Gavere en jenever uit Landen erkend als streekproducten
De Gaverse Valeirkoekjes en graanjenever uit Landen worden erkend als ‘eetbaar erfgoed’. Ze krijgen van VLAM de erkenning van streekproduct. “Zo zorgen de producenten ervoor dat het eetbaar... -
Vlaming is niet op de hoogte van milieu-inspanningen door landbouwsector
Slechts 15 procent van de consumenten is op de hoogte van de inspanningen die de Vlaamse aardappel-, groente- en fruitsectoren doen om duurzaam te telen, zo blijkt uit een studie van het Vla... -
Peulvruchten: onbekend is onbemind
Uit een onderzoek van het Vlaams Centrum voor Agro- en Visserijmarketing (VLAM) blijkt dat gezinnen slechts vier keer per jaar peulvruchten kopen. Volgens het Vlaams Instituut Gezond Leven w... -
Week van het Witloof moet tij van dalende verkoopcijfers keren
De consumptie van witloof loopt al jaren achteruit. Vooral jongere mensen laten de oer Belgische groente links liggen. Om het tij te keren heeft het Vlaams Centrum voor Agro- en Visserijmark... -
Week van het Konijn doet verkoop konijnenvlees stijgen
Een week lang worden de troeven van het konijn onder de aandacht gebracht tijdens de ‘Week van het Konijn’. “We werken hiervoor samen met de retail en horeca”, vertelt Filip Fontaine, CEO va... -
Vlaamse voeding in de picture tijdens prinselijke missie in Japan
VLAM neemt samen met acht exporteurs deel aan de economische missie naar Japan om de afzet van onze voedingsproducten aan te zwengelen. Er gaat vooral aandacht naar frietjes, varkensvlees en... -
Brouwerij 3 Fonteinen wint BioVLAM voor biogranennetwerk
Brouwerij 3 Fonteinen uit Beersel heeft vrijdag de BioVLAM 2022 gewonnen, de prijs voor innovatieve initiatieven in de biosector. De brouwerij krijgt de prijs voor haar netwerk van 100 proce... -
Basisvoedsel niet erg prijsgevoelig
Hogere prijzen voor basisvoedsel doen de consument niet noodzakelijk minder kopen. Bij forse inflatie van de prijzen worden vooral vervangbare, luxueuzere producten zoals varkensgebraad of v... -
Grijze garnaal uitgeroepen tot 'Vis van het jaar 2022'
Het Vlaams Centrum voor Agro- en Visserijmarketing (VLAM) heeft de grijze garnaal verkozen tot 'Vis van het jaar 2022'. Met deze verkiezing wil de visserijsector een vissoort van bij ons ext... -
VLAM-campagne wil consument informeren over duurzaamheidsinspanningen in landbouwsector
Met de campagne ‘Helden van onze velden’ wil de VLAM duurzaamheidsinitiatieven van de Vlaamse aardappel-, groente- en fruitsector in de kijker zetten. Op bedrijfsbezoek bij Inagro werden de...
Dossier