nieuws

Delhaize verlaagt 200-tal producten in prijs

nieuws
Supermarktketen Delhaize heeft sinds gisteren de prijs van een tweehonderdtal producten verlaagd. Begin dit jaar deed het bedrijf dat ook al eens voor 500 producten. Volgens Delhaize zijn de prijsdalingen van toepassing op veel verkochte basisproducten in alle afdelingen. De supermarktketen verwijst naar de dalende koopkracht van de consument, maar tegelijk ook naar haar eigen interne index. "Die ligt al sinds begin 2007 onder het niveau van de nationale voedingsindex", luidt het.
29 mei 2008  – Laatst bijgewerkt om 14 september 2020 14:04
Supermarktketen Delhaize heeft sinds gisteren de prijs van een tweehonderdtal producten verlaagd. Begin dit jaar deed het bedrijf dat ook al eens voor 500 producten. Volgens Delhaize zijn de prijsdalingen van toepassing op veel verkochte basisproducten in alle afdelingen. De supermarktketen verwijst naar de dalende koopkracht van de consument, maar tegelijk ook naar haar eigen interne index. "Die ligt al sinds begin 2007 onder het niveau van de nationale voedingsindex", luidt het.

Delhaize verlaagde begin dit jaar al de prijs van honderden producten van nationale merken. Ze gebruikt daarvoor een vergelijkingsmethode. De prijzen van producten van nationale merken worden bepaald op basis van een wekelijkse prijsvergelijking van meer dan 300.000 producten uit meer dan 140 concurrerende winkels. Op basis van de vergelijking wordt "steeds een competitieve prijs" bepaald.

Delhaize biedt ook huismerkproducten (Delhaize, 365) aan. Op die manier biedt de supermarktketen naar eigen zeggen een assortiment aan dat vertaald kan worden in een aanbod voor elk budget. Zo worden alle nationale merken die bij Lidl verkocht worden, bij Delhaize aan dezelfde prijs aangeboden. Het merk 365 telt 500 basisproducten aan dezelfde prijs en van minstens gelijkwaardige kwaliteit als deze van Aldi, luidt het.(GL)

Bron: Belga

Gerelateerde artikels

Er zijn :newsItemCount nieuwe artikels sinds jouw laatste bezoek