nieuws

Delhaize vergelijkt op zijn beurt met Colruytprijzen

nieuws
Als antwoord op de 'Prijsbarometer' die Colruyt lanceerde, voerde Delhaize een prijsmeting uit waaruit zou blijken dat de Delhaize-klant de afgelopen maand gemiddeld ruim zeven procent goedkoper winkelde bij Delhaize dan bij Colruyt. Die laatste doet de 'Prijsmeter' af als bijzonder misleidend.
22 februari 2011  – Laatst bijgewerkt om 14 september 2020 14:14
Lees meer over:

Als antwoord op de ‘Prijsbarometer’ die Colruyt lanceerde, voerde Delhaize een prijsmeting uit waaruit zou blijken dat de Delhaize-klant de afgelopen maand gemiddeld ruim zeven procent goedkoper winkelde bij Delhaize dan bij Colruyt. "Hun ‘Prijsmeter’ is bijzonder misleidend omdat het producten met elkaar vergelijkt die totaal onvergelijkbaar zijn", reageert commercieel directeur Jean-Pierre Roelands van Colruyt.

Delhaizes 'Prijsmeter' is een rechtstreeks antwoord op de 'Prijsbarometer' van Colruyt. Een andere methodologie en een andere logica leiden tot een totaal ander resultaat, stelt Het Nieuwsblad vast. De Prijsmeter van Delhaize is samengesteld uit meer dan 1.000 vergelijkbare producten van nationale en huismerken en reflecteert het werkelijk aankoopgedrag van de Delhaize-klant.

"Onze Prijsmeter toont aan dat Delhaize-klanten in januari van dit jaar gemiddeld meer dan zeven procent goedkoper winkelden dan bij Colruyt", zegt woordvoerder Roel Dekelver. "Dat is mogelijk dankzij het uitgebreide aanbod aan nationale merken en huismerken. Die laatste zijn immers gemiddeld 15 tot 30 procent goedkoper dan nationale merken voor minstens gelijkwaardige kwaliteit."

Voor de nationale merken was Delhaize in januari naar eigen zeggen slechts drie procent duurder dan Colruyt. Die laatste noemt de vergelijking compleet scheefgetrokken. "Het kan best zijn dat dit nog een staartje krijgt", aldus commercieel directeur Jean-Pierre Roelands van Colruyt.

Bron: Het Nieuwsblad/Het Laatste Nieuws

Gerelateerde artikels

Er zijn :newsItemCount nieuwe artikels sinds jouw laatste bezoek