Colruyt verlaagt prijzen vanwege de dalende koopkracht
nieuwsMarktleider Colruyt gaat de komende maanden de prijzen verlagen om "de koopkracht van de klanten te ondersteunen". De retailer uit Halle zegt de voorbije maanden te hebben gemerkt dat het aankoopgedrag van de klanten sterk is veranderd, onder invloed van de dalende koopkracht. Colruyt ontkent dat het initiatief een reactie is op de prijsdalingen die onder meer concurrent Delhaize de laatste maanden doorvoert.
Elke twee weken zal Colruyt op een 500-tal basisproducten een bijkomende korting van drie procent bieden. Het kunnen producten zijn van bekende merken, maar ook van eigen merken of de goedkoopste producten uit het assortiment.
Colruyt zegt op die manier de koopkracht van de klanten te willen ondersteunen. "Sinds vorig jaar merken we dat de klant veel kritischer is geworden bij de uitgaven. De klant telt nog meer dan vroeger", aldus Jean-Pierre Roelands, commercieel directeur bij Colruyt. Het bedrijf zegt zijn verantwoordelijkheid te willen nemen en biedt daarom de bijkomende kortingen aan. "De korting komt niet toevallig overeen met de inflatie", aldus Roelands.
Colruyt ontkent dat het initiatief een reactie is op de prijsdalingen bij de concurrentie. "We zijn hier al lang mee bezig. We moeten de prijzen niet verlagen want we hebben al de laagste prijzen." Volgens Roelands kent Colruyt de laatste maanden "een stijgend marktaandeel".
Bron: Belga