nieuws

Albert Heijn drijft prijzenoorlog op de spits

nieuws
Albert Heijn heeft een nieuwe zet gedaan in de supermarktoorlog. Het concern verlaagt de prijzen van 2.000 artikelen, een kwart van het assortiment. Volgens de supermarkt is het de grootste prijsverlaging sinds de prijzenslag begon in oktober 2003. De prijsverlaging geldt voor producten van bekende merken. De producten worden tussen de 5 en 40 procent goedkoper.
13 november 2004  – Laatst bijgewerkt om 14 september 2020 13:54
Albert Heijn heeft een nieuwe zet gedaan in de supermarktoorlog. Het concern verlaagt de prijzen van 2.000 artikelen, een kwart van het assortiment. Volgens de supermarkt is het de grootste prijsverlaging sinds de prijzenslag begon in oktober 2003. De prijsverlaging geldt voor producten van bekende merken. De producten worden tussen de 5 en 40 procent goedkoper.

Albert Heijn heeft in het afgelopen jaar 250.000 extra klanten over de vloer gehad en het zag de verkoop met 4 procent stijgen. "Als we meer producten verkopen, kunnen we tegen betere condities inkopen", stelt directievoorzitter Boer. Het einde van de prijzenslag is volgens hem nog niet in zicht.

Maar niet alle effecten van de prijzenoorlog zijn positief. De inkomsten van supermarkten lagen in het derde kwartaal 2 procent lager. Vooral Laurus lijdt zwaar onder de prijzenslag. Die supermarktketen zegt nu "daar waar mogelijk" in de prijzen te zullen snijden in de winkels van Super De Boer.

Bron: NOS

Gerelateerde artikels

Er zijn :newsItemCount nieuwe artikels sinds jouw laatste bezoek