nieuws

VLAM sleutelt aan missie en strategie

nieuws
De bestuursorganen van VLAM hebben de missie en strategie van de organisatie bijgeschaafd. "Van een aardverschuiving is helemaal geen sprake", zegt voorzitter Peter Broeckx in een gesprek met VILT. "Wel willen we nog nadrukkelijker exportmarkten prospecteren en we moeten veel meer synergie-effecten nastreven, zowel op inhoudelijk als op bestuurlijk vlak. Waarom zouden we bijvoorbeeld naar analogie met de dierlijke sector geen Belgian Crop Office over de diverse plantaardige sectoren heen kunnen opstarten?"
8 september 2008  – Laatst bijgewerkt om 4 april 2020 14:44
De bestuursorganen van VLAM hebben de missie en strategie van de organisatie bijgeschaafd. "Van een aardverschuiving is helemaal geen sprake", zegt voorzitter Peter Broeckx in een gesprek met VILT. "Wel willen we nog nadrukkelijker exportmarkten prospecteren en we moeten veel meer synergie-effecten nastreven, zowel op inhoudelijk als op bestuurlijk vlak. Waarom zouden we bijvoorbeeld naar analogie met de dierlijke sector geen Belgian Crop Office over de diverse plantaardige sectoren heen kunnen opstarten?"

Volgens Broeckx liggen er nog geen concrete projecten op tafel om de samenwerking tussen de tien deelsectoren van VLAM te optimaliseren. "Maar ideeën hierover zijn nu wel bespreekbaar geworden. De beheerders van VLAM hebben bovendien ook afgesproken dat ze voortaan duidelijke doelstellingen zullen formuleren, waarna die ook systematisch geëvalueerd moeten worden. Het moet allemaal dus nog een tikje professioneler".

Dat er nog heel wat boeren zijn die hun bijdrage aan VLAM beschouwen als een verplicht nummer beseft Broeckx maar al te goed. "Maar ik geef je op een blaadje dat deze organisatie meteen zal heruitgevonden worden indien ze op een dag verdwijnt. Ik ben altijd bereid om te discussiëren over het voortbestaan van VLAM, maar dan moet men wel met valabele alternatieven komen aandraven".

De VLAM-voorzitter twijfelt zelf niet aan de impact van de gevoerde campagnes. "We meten ongeveer alles wat er te meten valt. Zelfs onze communicatie in het buitenland wordt getest, via imago-onderzoek en posttesten. Dankzij die metingen kunnen we ook bijsturen indien nodig, hetgeen al meermaals gebeurd is in de zuivelsector".(KS)

Poll: Gelooft u dat de werking van VLAM een belangrijke meerwaarde biedt bij de commercialisering van Vlaamse land- en tuinbouwproducten?

Meer informatie: Peter Broeckx: "VLAM meet alles wat te meten valt"

Gerelateerde artikels

Er zijn :newsItemCount nieuwe artikels sinds jouw laatste bezoek