Colruyt wil Nederlandse markt veroveren
nieuwsColruyt kocht vorig jaar nog de Belgische activiteiten van het noodlijdende Nederlandse Laurus. Maar het liet toen de kans op een aanzienlijk belang in Laurus schieten. De Wit wil niet zeggen op welke termijn het bedrijf de Nederlandse markt op wil. Eind volgend jaar moet alvast de uitbreiding van het distributiecentrum in Ghilenghien klaar zijn. Die kost zo'n 30 miljoen euro en zal 100 extra banen opleveren.
Tijdens het voorbije boekjaar liet Colruyt een omzet noteren van 3,86 miljard euro, met een bedrijfswinst van 313 miljoen euro. In vergelijking met het jaar voordien steeg de omzet met 22 procent. De groep telt ruim 12.000 werknemers. Het beursgenoteerde bedrijf telt naast de Colruyt-winkels nog een kleine honderd andere winkels: Okay, DreamLand, Bio-Planet, DreamBaby en een groeiend aantal vestigingen in Frankrijk.
Lees ook: geVILT: Colruyt, duurzaamheid aan laagste prijs