Colruyt wil Nederlandse markt veroveren

nieuws
De Belgische supermarktketenColruyt, die in ons land 185 vestigingen telt, is op zoek naar een bestaande Nederlandse keten om over te nemen. Als dat niet mogelijk blijkt, zal het bedrijf op eigen kracht en onder eigen merknaam in Nederland van start gaan. Dat zei René de Wit, topman van Colruyt, donderdag bij de presentatie van de halfjaarcijfers van het concern.
13 augustus 2004  – Laatst bijgewerkt om 4 april 2020 14:28
Het Belgisch familiebedrijf Colruyt wil ook in Nederland actief worden. De supermarktketen die in ons land 185 vestigingen telt, is op zoek naar een bestaande Nederlandse keten om over te nemen. Als dat niet mogelijk blijkt, zal het bedrijf op eigen kracht en onder eigen merknaam in Nederland van start gaan. Dat zei René de Wit, topman van Colruyt, donderdag bij de presentatie van de halfjaarcijfers van het concern.

Colruyt kocht vorig jaar nog de Belgische activiteiten van het noodlijdende Nederlandse Laurus. Maar het liet toen de kans op een aanzienlijk belang in Laurus schieten. De Wit wil niet zeggen op welke termijn het bedrijf de Nederlandse markt op wil. Eind volgend jaar moet alvast de uitbreiding van het distributiecentrum in Ghilenghien klaar zijn. Die kost zo'n 30 miljoen euro en zal 100 extra banen opleveren.

Tijdens het voorbije boekjaar liet Colruyt een omzet noteren van 3,86 miljard euro, met een bedrijfswinst van 313 miljoen euro. In vergelijking met het jaar voordien steeg de omzet met 22 procent. De groep telt ruim 12.000 werknemers. Het beursgenoteerde bedrijf telt naast de Colruyt-winkels nog een kleine honderd andere winkels: Okay, DreamLand, Bio-Planet, DreamBaby en een groeiend aantal vestigingen in Frankrijk.

Lees ook: geVILT: Colruyt, duurzaamheid aan laagste prijs

Gerelateerde artikels

Er zijn :newsItemCount nieuwe artikels sinds jouw laatste bezoek