Broodeters zijn hun bakker niet trouw

Broodeters zijn hun bakker lang niet altijd trouw. Recent onderzoek toont aan dat 83% van de Vlaamse gezinnen geregeld bij de bakker over de vloer komen. Maar diezelfde gezinnen besteden er jammer genoeg maar 60% van hun brood- en banketbudget. Met het broodpromotiefonds poogt VLAM de troeven van de artisanale bakker en zijn producten in de kijker te stellen en de marktpositie van de warme bakkers te verdedigen.
21 september 2004  – Laatst bijgewerkt om 4 april 2020 14:28
Broodeters zijn hun bakker lang niet altijd trouw. Recent onderzoek toont aan dat 83% van de Vlaamse gezinnen geregeld bij de bakker over de vloer komen. Maar diezelfde gezinnen besteden er jammer genoeg maar 60% van hun brood- en banketbudget. Met het broodpromotiefonds poogt VLAM de troeven van de artisanale bakker en zijn producten in de kijker te stellen en de marktpositie van de warme bakkers te verdedigen.

De gesmaakte tv-campagne ten behoeve van de Wakkere Bakker krijgt een vervolg op de radio. VLAM stelt ook promotiemateriaal ter beschikking waarmee de artisanale bakkers speciale acties op het getouw kunnen zetten. Van toogdisplays tot beloningskaarten en cadeaucheques: materiaal om de klantentrouw te verhogen en de uitgaven in de bakkerszaak te stimuleren.

En dan is er nog de website www.wakkerebakker.be, waar bakkers en bakkersklanten nu ook e-taarten naar vrienden kunnen sturen, waar bakkers een banner voor hun eigen winkelsite kunnen downloaden, en waar de gsm-tune van het ‘wakkere- bakker-lied’ te vinden is. Wie nog ’s wil nalezen hoe gezond vers brood wel kan zijn, surft gewoon naar www.gezondheid.be.

Gerelateerde artikels

Er zijn :newsItemCount nieuwe artikels sinds jouw laatste bezoek