“Young, wild & tree”: Campagne moet jeugd warm maken voor sierteelt

Belbex, de vereniging van boomkwekerijexporteurs en AVBS, de sierteelt- en groenfederatie van Boerenbond hebben een campagne gelanceerd met als doel om jongeren warm te maken voor het vak van kweken en verhandelen van bomen en sierplanten.

11 maart 2022  – Laatst bijgewerkt om 11 maart 2022 13:50
Lees meer over:

Meer jongeren richting de boomkwekerijsector krijgen, dat is het doel van de campagne. “Er zijn immers voor hen heel wat mogelijkheden om aan de slag te gaan in de bomen- en sierteeltsector als medewerker, teeltleider, productieleider, bediende, …”, klinkt het.

Nieuw bloed en interesse vanuit de jonge doelgroep is niet alleen broodnodig, maar het biedt ook kansen in  een sector die een steeds belangrijkere rol inneemt in de maatschappij. “Het vergroenen van steden en het laten groeien van bomen wordt in de huidige klimaatsituatie nog belangrijker. Hiervoor hebben we jonge mensen nodig die hun kennis competent willen inzetten voor onze sector”, zegt Lucien Verschoren, voorzitter boomtelers van AVBS.

De siertelers werkten voor de campagne samen met de Gentse Artevelde Hogeschool, waar een team van drie studenten een studieproject ontwikkelden om jongeren via sociale media op een uitnodigende manier kennis te laten maken met het werk op een boomkwekerij.

De campagne ‘Young, wild & tree’ loopt tot 4 mei via de instagramprofielen ‘Young, wild & tree’ en ‘Jong Sierteeltgeweld’. Via sociale media wordt de boomkwekerijsector gepromoot bij de jongeren met teasers en korte filmpjes. Vier jongeren die actief zijn in diverse bedrijven in de boomkwekerijwereld komen hierbij aan bod en spelen op deze manier ambassadeur voor de sector.

“We willen meer jonge mensen warm maken om aan de slag te gaan in de groeiende en boeiende boomkwekerijsector. Het is tenslotte de mooiste job ter wereld”, besluit Verschoren.

Bron: Eigen verslaggeving

Gerelateerde artikels

Er zijn :newsItemCount nieuwe artikels sinds jouw laatste bezoek