nieuws

VLAM wil consument hele dag lang groenten laten eten

nieuws
VLAM heeft donderdag het startschot gegeven voor de driejarige campagne 'All Day Long'. Die moet de Belgen aanzetten om meer groenten en fruit te eten. Onderzoek heeft uitgewezen dat de Belgen minder dan de helft van de aanbevolen hoeveelheid consumeren. De slogan van de campagne wijst erop dat groenten en fruit de hele dag door kunnen geconsumeerd kunnen worden. Door de inname te verspreiden over maaltijden en tussendoortjes wordt het makkelijker om aan de dagelijkse hoeveelheid groenten en fruit te komen.
9 oktober 2008  – Laatst bijgewerkt om 14 september 2020 14:05
VLAM heeft donderdag het startschot gegeven voor de driejarige campagne 'All Day Long'. Die moet de Belgen aanzetten om meer groenten en fruit te eten. Onderzoek heeft uitgewezen dat de Belgen minder dan de helft van de aanbevolen hoeveelheid consumeren.

Met hun slogan willen de initiatiefnemers erop wijzen dat groenten en fruit de hele dag door kunnen geconsumeerd worden. Door de inname te verspreiden over maaltijden en tussendoortjes wordt het makkelijker om aan de dagelijkse hoeveelheid groenten en fruit te komen.

Uit de Voedselconsumptiepeiling 2006 blijkt dat de gemiddelde Belg dagelijks slechts 138 gram groenten en 118 gram fruit eet. Dit is respectievelijk 40 en 47 procent van de aanbevolen hoeveelheid. Naast een ruime mediacampagne ligt ook een sterke nadruk op acties in de verkooppunten zelf. De campagne is het resultaat van een unieke samenwerking tussen de Belgische groenten- en fruittelers, de invoerders en de binnenlandse handel, en wordt gecoördineerd door het VLAM.(GL)

Bron: Belga

Gerelateerde artikels

Er zijn :newsItemCount nieuwe artikels sinds jouw laatste bezoek