nieuws

Opnieuw grote fusie in Europese vleessector

nieuws
De Amerikaanse vleesgigant Smithfield wil zijn Europese activiteiten samenvoegen met die van het Spaanse Campofrio. De aankondiging volgt op de overname van Grampian door Vion en het bericht dat het Braziliaanse Marfrig de Europese vleesactiviteiten van de OSI-groep overneemt. Smithfield had al enkele jaren ongeveer een kwart van het Spaanse bedrijf in handen. Merken zoals Aoste en Marcassau en de producten die onder het merk Weight Watchers verkocht worden, zijn eigendom van Smithfield.
26 juni 2008  – Laatst bijgewerkt om 14 september 2020 14:04
De Amerikaanse vleesgigant Smithfield wil zijn Europese activiteiten samenvoegen met die van het Spaanse Campofrio. De aankondiging volgt op de overname van Grampian door Vion en het bericht dat het Braziliaanse Marfrig de Europese vleesactiviteiten van de OSI-groep overneemt. Smithfield had al enkele jaren ongeveer een kwart van het Spaanse bedrijf in handen.

De Europese tak van Smithfield is in 2006 ontstaan door samenvoeging van Groupe Jean Caby met de vleesactiviteiten van Sara Lee. Het bedrijf bezit merken zoals Aoste en Marcassau en de producten onder het merk Weight Watchers. Groupe Smithfield haalde met 6.200 werknemers vorig jaar een omzet van 1,2 miljard euro en heeft vestigingen in Frankrijk, Nederland, Portugal en ons land.

Campofrio is het grootste vleesbedrijf van Spanje en heeft ook vestigingen in Portugal, Rusland en Roemenië. Dit bedrijf boekte vorig jaar een omzet van 968 miljoen euro, mede dankzij de export van haar producten naar meer dan veertig landen.(GL)

Bron: Agrarisch Dagblad

Gerelateerde artikels

Er zijn :newsItemCount nieuwe artikels sinds jouw laatste bezoek