Nieuwe Melkbrigade krijgt stilaan vorm
nieuwsDe Melkbrigade was een grootschalige reclamecampagne die kinderen en jongeren ertoe moest aanzetten meer melk te drinken. Het streefdoel was dat iedereen minstens drie glazen melk per dag dronk. Wie dit gedurende een maand deed, werd lid van de brigade en kreeg een lidkaart, een mouwembleem en heel wat gadgets. Toenmalige vedetten uit de sport- en showbizzwereld werkten mee aan de campagne. Onder hen Jacques Brel, Paula Semer, Rik van Looy, Tony Corsari, Nonkel Bob en vele anderen.
De Oude Kaasmakerij wil de brigade 50 jaar na datum weer in het centrum van de belangstelling te plaatsen. "De voorbije maanden werden interviews afgenomen met getuigen en gadgets verzameld. Maar er is nog veel meer informatie niet gevonden", zegt coördinator Michaël Pector van het kaasmuseum. "Momenteel werden al heel wat sterren gecontacteerd die brigadier waren, in functie van een reünie. Naast de tentoonstelling komt er ook een boek en zijn we bezig met de oprichting van een nieuwe Melk- of Kaasbrigade, bestaande uit bekende landgenoten. Namen kunnen we voorlopig nog niet geven".
Tijdens de Kaasfeesten, die op 24 augustus plaatsvinden, zullen de bezoekers op diverse manieren aangespoord worden om op zoek te gaan naar hun verhaal over de Melkbrigade. Wie zijn verhaal vroeger wil doen, kan terecht bij het Passendaals museum De Oude Kaasmakerij.(MP)
Bron: Het Laatste Nieuws