Leuvense scholen testen gezonde automaat
nieuwsMet de BodyBooster wil LOGO een antwoord bieden op de ongezonde snackgewoonten en aantonen dat jongeren wel kiezen voor gezonde voeding, op voorwaarde dat ze een aantrekkelijk aanbod voorgeschoteld krijgen. Het project loopt in samenwerking met Sodexo, dat de catering verzorgt in meer dan 700 scholen in België. Elke BodyBooster-snack bevat een code die kans geeft op het winnen van concerttickets.
"De meeste snoepautomaten in secundaire scholen verkopen in hoofdzaak vet- en suikerrijke snacks", zegt Annick Hirschböck van LOGO Leuven. "Sommige scholen bieden wel 30 soorten snacks aan: wafels, chocoladerepen, koeken, gesuikerde zuivel, enzovoort. En dat terwijl jongeren onvoldoende groenten en fruit eten en daardoor te weinig calcium binnenkrijgen. Dat voedingspatroon is mee verantwoordelijk voor een aantal vermijdbare gezondheidsproblemen, zoals hart- en vaatziektes en diabetes".(KS)
Meer informatie: BodyBooster
Bron: Belga/Het Nieuwsblad