nieuws

InBev kan Heineken pijn doen op Amerikaanse markt

nieuws
De overname van de Amerikaanse brouwer Anheuser-Busch door het Belgisch-Braziliaanse InBev zal waarschijnlijk Heineken opzadelen met hevige concurrentie op de Amerikaanse markt. Het 'premium' bier van Heineken zal daar immers te maken krijgen met concurrentie van andere, in Amerikaanse ogen sjieke bieren als Jupiler en Stella Artois. Op dit moment neemt InBev een bescheiden positie in op de Amerikaanse markt voor duurdere bieren.
15 juli 2008  – Laatst bijgewerkt om 14 september 2020 14:04
De overname van de Amerikaanse brouwer Anheuser-Busch door het Belgisch-Braziliaanse InBev zal waarschijnlijk Heineken opzadelen met hevige concurrentie op de Amerikaanse markt. Op de Europese biermarkt wordt er voor Heineken weinig verandering verwacht. InBev bezit de Nederlandse merken Dommelsch, Hertog Jan en Oranjeboom. Mogelijk zal ook Budweiser in Nederland meer worden geprofileerd, maar zeker is dat nog niet.

Volgens analisten hoeft Heineken in Europa niet echt te vrezen voor grotere concurrentie door het samengaan van de twee biergiganten. Op de Amerikaanse markt kan de concurrentie voor Heineken wel heviger worden. Het 'premium' bier van Heineken zal daar immers te maken krijgen met concurrentie van andere, in Amerikaanse ogen sjieke, Europese bieren als Jupiler en Stella Artois. Op dit moment neemt InBev een bescheiden positie in op de Amerikaanse markt voor duurdere bieren. Dankzij het distributienetwerk van Anheuser-Busch zou het in staat moeten zijn die aanwezigheid flink uit te breiden.

In een reactie stelt Heineken zich geen zorgen te maken over de positie op de Amerikaanse markt. "We zijn een sterke speler in het groeiende importsegment in Amerika. De markt zal hierdoor niet veranderen".(KS)

Bron: Belga

Gerelateerde artikels

Er zijn :newsItemCount nieuwe artikels sinds jouw laatste bezoek