nieuws

EU lanceert campagne rond biolandbouw op Libramont

nieuws
Op de landbouwbeurs in Libramont heeft de adjunct-directeur-generaal Landbouw van de Europese Commissie, Lars Hoelgaard, officieel de nieuwe Europese campagne rond biologische landbouw en bioproducten gelanceerd. Met de slogan "Biologisch. Goed voor de natuur, goed voor jou", wil Europa al wie met bioproducten te maken heeft, informeren. Centraal in de campagne staat een website www.organic-farming.europa.eu met informatiepakketten, marketingproducten en info rond de Europese wetgeving terzake.
28 juli 2008  – Laatst bijgewerkt om 14 september 2020 14:04
Op de landbouwbeurs in Libramont heeft de adjunct-directeur-generaal Landbouw van de Europese Commissie, Lars Hoelgaard, officieel de nieuwe Europese campagne rond biologische landbouw en bioproducten gelanceerd. Met de slogan "Biologisch. Goed voor de natuur, goed voor jou", wil Europa al wie met bioproducten te maken heeft, informeren.

Centraal in de campagne staat een website organic-farming.europa.eu die in 22 talen geraadpleegd kan worden. Surfers vinden er onder andere informatiepakketten over biologische landbouw, marketingproducten en info over de Europese wetgeving terzake. Concreet wil men producenten, distributeurs, detailhandelaars, restaurateurs en al wie in de landbouw actief is, wijzen op de verdiensten van de biologische landbouw, met als uiteindelijke bedoeling hen biologische producten naar waarde te leren schatten.

In juli 2010 wordt ook het nieuwe Europese logo van de biologische landbouw voorgesteld. Het grote publiek zal het winnende ontwerp mogen kiezen uit de inzendingen van een wedstrijd tussen kunstscholen.(MP)

Bron: Belga

Gerelateerde artikels

Er zijn :newsItemCount nieuwe artikels sinds jouw laatste bezoek