Coronacreativiteit: Arvesta lanceert digitaal Agriflanders-platform

Met een digitaal Agriflanders-platform wil Arvesta land- en tuinbouwers en andere geïnteresseerden toch laten kennismaken met innovaties en acties die het bedrijf normaal tijdens een fysieke beurs in de kijker zou zetten. “Zo’n digitaal platform is een efficiënte manier om dat te doen, al blijft het directe contact van onze mensen in het veld met de klanten ook uitermate belangrijk”, aldus Arvesta.

25 januari 2021  – Laatste update 25 januari 2021 16:33
Lees meer over:

Elke twee jaar is Flanders Expo in Gent dé plaats waar de Vlaams land- en tuinbouwwereld halfweg de maand januari samenkomt voor de vierdaagse vakbeurs Agriflanders. Maar net zoals elk evenement van enige omvang kunnen ook beurzen niet doorgaan omwille van het coronavirus. De organisator van Agriflanders liet in september vorig jaar al weten dat de editie van 2021 zou geschrapt worden en de volgende afspraak pas januari 2023 zou worden.

PlattelandsTv lanceerde vorige week al een reeks bedrijfsreportages als alternatief voor de beurs, maar Arvesta gaat nog een stap verder. Het bedrijf dat zichzelf de fullservice-partner van boer en tuinder noemt, lanceert een digitaal platform waarop het zijn merken en innovaties voorstelt. “Afgelopen zomer hebben we voor het eerst met zo’n digitaal platform gewerkt. De eerste keer voor landbouwbeurs Libramont en daarna ook voor onze tweejaarlijkse Openvelddag in Neerhespen”, legt Niek Depoorter, Business Unit Director Land- en tuinbouw bij Arvesta, uit.

We geloven erin dat deze digitale platformen ook in de toekomst een plaats zullen blijven hebben

Niek Depoorter - Business Unit Director Land- en tuinbouw Arvesta

Nog tot 15 maart kunnen geïnteresseerden op het platform door middel van informatie en video’s kennismaken met de nieuwste innovaties én met advies op maat. Webinars, acties en wedstrijden moeten zorgen voor de nodige interactiviteit. “Door corona hebben we snel moeten schakelen om een alternatief te vinden voor onze beurzen en evenementen, maar we geloven erin dat deze digitale platformen ook in de toekomst een plaats zullen blijven hebben. Ze kunnen het menselijk contact niet vervangen, we zijn er wel van overtuigd dat ze er in slagen om in één oogopslag onze innovaties en commerciële acties weer te geven”, aldus Depoorter.

Op vlak van innovaties gaat het onder meer om veevoeder dat veehouders helpt om de ecologische voetafdruk van hun dieren te verminderen zonder in te boeten op prestaties of zonder extra kosten. Er is ook speciale aandacht voor het opfokken van biggen zonder dat er antibiotica of zinkoxide aan te pas komt. En de aardappelsector, die het populaire en efficiënte CIPC niet langer mag gebruiken bij de bewaring  van aardappelen, kan er kennismaken met smartfogging.

Arvesta blaast 120 kaarsjes uit

Met een feestlogo en een feestslogan 'Het bubbelt en bruist bij Arvesta!' wil de fullservice-partner van boer en tuinder en het moederbedrijf achter de 250 Aveve-winkels haar 120ste verjaardag vieren. Arvesta plant in 2021 heel wat verrassingsacties, zowel voor haar medewerkers als voor haar klanten.

Op 19 januari 1901 zag Arvesta, toen nog als klein bedrijf, het levenslicht. Volgens CEO Eric Lauwers is de bestaansreden van het bedrijf al die jaren dezelfde gebleven: het boerenrendement verhogen. "Dat was 120 jaar geleden zo en dat is vandaag nog steeds waar we volop naar streven. Dankzij onze duurzame innovaties en de knowhow en begeleiding van onze 'experts in the field' kunnen boeren efficiënter en vooral op duurzame wijze aan landbouw doen. Want ook duurzaamheid en innovatie hebben altijd in ons DNA gezeten. En zo bouwen we samen verder aan de landbouw van de toekomst", aldus Lauwers.

Vandaag is Arvesta uitgegroeid tot een bedrijf met 2.100 medewerkers en 40 sterke merken. Het is actief in veevoeding, land- en tuinbouw, bloem, machines en retail. Als fullservice-provider voor boer en tuinder is Arvesta marktleider in België, maar ook internationaal is het bedrijf actief, met vestigingen in Nederland, Frankrijk en Duitsland. Jaarlijks realiseert het bedrijf een omzet van 1,4 miljard euro.

Bron: Eigen verslaggeving

Gerelateerde artikels

Er zijn :newsItemCount nieuwe artikels sinds jouw laatste bezoek