Alpro beperkt zich niet langer tot sojaproducten
nieuwsHet Belgische Alpro, Europees marktleider op het vlak van sojaproducten, beperkt zich niet langer tot soja. Vanaf februari brengt Alpro twee nieuwe plantaardige dranken op basis van amandelen of hazelnoten op de markt. Alpro past meteen ook zijn logo aan. De sojaboon wordt vervangen door een zon die opkomt achter een groen blaadje. Het woord 'Soya' wordt vervangen door 'Enjoy Plant Power'.
"Plantaardige voeding wordt mainstream", zegt Alpro-CEO Bernard Deryckere over de nieuwe strategie van het bedrijf. "Een Belgisch huishouden gebruikt gemiddeld 13,7 liter Alpro-producten per jaar en Alpro is aanwezig in een kleine helft van de Belgische huishoudens. Hoog tijd dus om een volgende stap te zetten."
Alpro telt vandaag 800 werknemers in Europa en heeft vier productievestigingen in België, Frankrijk, het Verenigd Koninkrijk en Nederland. Vorig jaar realiseerde het bedrijf een omzet van 265 miljoen euro.
Bron: Belga