Meeste producten van Delhaize van Belgische origine
nieuwsDelhaize start in haar winkels en advertenties een promotiecampagne waarbij producten in de kijker geplaatst worden door middel van een Belgische vlag. Voor labels van Belgische origine wordt een grotere zichtbaarheid gecreëerd. "Dit is nog maar de eerste stap in een langetermijncampagne", belooft de supermarktketen. In januari 2009 zal een informatiefolder over Belgische producten gepubliceerd worden en er zal een promotiecampagne gevoerd worden, beiden ondersteund door VLAM en zijn Waalse tegenhanger APAQ-W.
De Belgische warenhuisketen gaat er prat op dat ze sinds haar ontstaan een prominente plaats gegeven heeft aan producten van eigen bodem. "Die bewuste keuze uit zich in de aanwezigheid van talrijke labels van Belgische origine, zoals Meritus, Certus, BCV, Meesterlyck, Magistral, enzovoort. Met talrijke Belgische producenten hebben we een exclusiviteitscontract voor de levering van vlees, vis, zuivel, zeevruchten, melk, kip, fruit en groenten. Denk maar aan Fruitnet", luidt het.
Volgens Delhaize past de bevoorrading bij Belgische producenten in de maatschappelijke verantwoordelijkheid die het bedrijf wil opnemen. "We steunen de lokale economie, waarbij de producten bovendien een minimum aan transport vereisen, en dus een minimum aan niet-hernieuwbare grondstoffen. Op die manier bieden we de consument ook een bijkomende garantie van versheid en kwaliteit".(KS)