nieuws

Delhaize lanceert nieuw gamma Chinese maaltijden

nieuws
Met de lancering van een nieuw gamma Chinese maaltijden heeft Delhaize de start van de Olympische Spelen niet gemist. Het gaat om driepvriesmaaltijden en -soepen, waarvoor nauw wordt samengewerkt met Pinguin. "Dat de Belgen verzot zijn op de Chinese keuken blijkt duidelijk uit de stijgende verkooptrends", klinkt het. Bij Delhaize worden jaarlijks bijna twee miljoen Chinese bereide gerechten verkocht.
8 augustus 2008  – Laatst bijgewerkt om 4 april 2020 14:44
Met de lancering van een nieuw gamma Chinese maaltijden heeft Delhaize de start van de Olympische Spelen niet gemist. Het gaat om driepvriesmaaltijden en -soepen, waarvoor nauw wordt samengewerkt met Pinguin. "Dat de Belgen verzot zijn op de Chinese keuken blijkt duidelijk uit de stijgende verkooptrends", klinkt het bij Delhaize.

Uit verkoopcijfers blijkt al langer dat de verkoop van bereide maaltijden in stijgende lijn gaat. In dat segement kennen de verse bereide Chinese maaltijden een groot succes. Bij Delhaize worden jaarlijks bijna twee miljoen Chinese bereide gerechten verkocht. Bovendien is uit een recente enquête van de supermarktketen gebleken dat de Chinese keuken regelmatig thuis in kant-en-klare vorm wordt bereid.

Om het Chinese assortiment gerechten en soepen te ontwikkelen, trokken de inkopers van Delhaize zelf naar China. "De ingrediënten gaan rechtstreeks van het veld naar de wok om de versheid te garanderen. Het wokken zelf gebeurt op traditionele wijze onder leiding van een Belgische en Chinese chef", zo luidt het. Delhaize benadrukt tot slot dat in alle fasen van het bereidingsproces strikte kwaliteitscontroles gebeuren.(KS)

Gerelateerde artikels

Er zijn :newsItemCount nieuwe artikels sinds jouw laatste bezoek