nieuws

VLAM sleept vijf nieuwe Europese promotiedossiers in de wacht

nieuws

Het Vlaams Centrum voor Agro- en Visserijmarketing (VLAM) diende dit jaar zes dossiers in bij de Europese oproep voor promotiecampagnes voor landbouw- en voedingsproducten. Vijf werden uiteindelijk goedgekeurd, goed voor meer dan vier miljoen euro Europese steun. “Hiermee bevestigen we onze positie als één van de toonaangevende promotiebureaus binnen de Europese agrovoedingssector”, klinkt het.

Vandaag Jozefien Verstraete
Lees meer over:
Vlam-Fijnproevertje-090321_WAI0303

Drie Vlaamse promotiecampagnes goedgekeurd

Twee van de goedgekeurde projecten richten zich op de duurzaamheid van de groente- en vleessector, en één op biologische landbouwproducten voor de EU-markt. Het gaat over driejarige campagnes, die VLAM zelf zal coördineren. Met de Europese steun kan een kleine helft van het campagnebudget worden gedekt.

​Twee Europese samenwerkingsprojecten

Daarnaast neemt VLAM deel aan twee internationale samenwerkingsprojecten met partners uit andere Europese landen. Samen zijn deze goed voor 805.000 euro aan extra EU-steun. “Ook deze programma’s lopen drie jaar”, geeft VLAM mee. “Ze zijn bedoeld om Europese landbouw- en tuinbouwproducten te promoten en de vergroening van stedelijke ruimtes te stimuleren.”

Internationale erkenning

“Terwijl de gemiddelde slaagkans voor de Europese oproep 39 procent bedroeg, werden bij VLAM maar liefst 84 procent van de ingediende projecten goedgekeurd," zegt Filip Fontaine, CEO van VLAM. Volgens Fontaine toont dit niet alleen de kwaliteit van de dossiers aan, maar is het ook een bewijs dat VLAM’s strategische aanpak en de Vlaamse agrovoedingssector internationaal erkenning krijgen.

“Onze combinatie van inhoudelijke expertise en kennis van Europese subsidieprogramma’s, zet Vlaanderen internationaal op de kaart als innovatieve en betrouwbare speler in de landbouwpromotie”, vult adjunct-directeur Leen Jolling nog aan.

Wat doet VLAM?

VLAM promoot de producten van de Vlaamse landbouw, tuinbouw en visserij in binnen- en buitenland. De campagnes worden meestal per product of productgroep opgezet en gefinancierd door de betrokken sector. Daarnaast voert VLAM ook overkoepelende promotie voor producten van bij ons.

VLAM zet volgend jaar verder in op de ‘lekker van bij ons’-reflex
Uitgelicht
De vanzelfsprekendheid om de producten van onze Vlaamse landbouwers en siertelers te kopen, wordt de grote overkoepelende doelstelling voor VLAM volgend jaar. Hiervoor worden...
16 december 2024 Lees meer

Gerelateerde artikels

Er zijn :newsItemCount nieuwe artikels sinds jouw laatste bezoek