KVLV wil aantrekkingskracht platteland verder vergroten
nieuwsVorige week kwamen circa 5.000 bestuursvrijwilligers van KVLV in Antwerpen samen om te reflecteren over de toekomstkeuzes die de grootste vrouwenorganisatie van Vlaanderen gaat maken. KVLV heeft zich van oudsher nauw verbonden met het leven op het platteland. De beweging werkt verder aan plattelandsontwikkeling, met een bijzondere plaats voor de land- en tuinbouw.
In 2011 vierde KVLV haar 100-jarig bestaan. Met meer dan 100.000 leden die in zo’n 1.000 plaatselijke groepen jaarlijks meer dan 50.000 activiteiten op het getouw zetten, is KVLV een sterke en dynamische organisatie. Tegelijk kampt de organisatie met een eerder oubollig imago en wil ze die perceptie ombuigen.
Samen met marketingspecialist Fons Van Dyck reflecteerden de aanwezigen op het congres over het marketing- en communicatiebeleid van hun vereniging en maakten zij keuzes voor de toekomst. KVLV lanceert zich als sterk merk. De vrouwelijke bril blijft het uitgangspunt in een samenleving waar vrouwelijke waarden als intuïtie en emotionaliteit, leren uit ervaring en empathie, harmonie en evenwicht, troef zijn.
KVLV heeft zich van oudsher nauw verbonden met het leven op het platteland en blijft dat doen. KVLV gaat de uitdaging aan om alles wat mensen vandaag naar het platteland brengt als actuele aantrekkingspolen sterker uit te spelen: gezondheid, bewegen, creativiteit, enz. Voor creatieve ondernemende vrouwen wil de beweging nieuwe mogelijkheden openen. “Meer levenskwaliteit voor vrouwen, in hun gezinnen, op hun bedrijf en in de landelijke dorpen. Daar gaat KVLV voor”, klinkt het.
Carla Durlet, nationaal voorzitster, kondigde tijdens het congres aan dat ze in mei met pensioen zal gaan.
Beeld: KVLV