Jonge Vlaamse land- en tuinbouwers bedanken consument met promofilm

Een groep jonge Vlaamse land- en tuinbouwers heeft een filmpje opgenomen waarin ze de consument bedanken. “Bedankt dat je elke dag voor ons kiest”, klinkt het in het filmpje waarin consumenten te zien zijn die allerlei voedingsmiddelen consumeren, zoals charcuterie, ijs en pannenkoeken. De jonge boeren willen de landbouw op die manier in een positief daglicht zetten.

7 december 2021  – Laatst bijgewerkt om 7 december 2021 16:26
Vlaamse land- en tuinbouwers bedanken consument

“Met het filmpje willen we een positief signaal laten horen vanuit de landbouw”, vertelt de Antwerpse melkveehouder Pieter Van Looveren (28). “Ik en andere landbouwers doen ons werk met veel plezier. Wij zijn de consumenten dankbaar dat ze kiezen voor de producten die door ons gemaakt zijn.”

Landbouwer Susan Mahieu uit West-Vlaanderen sluit zich hierbij aan: “We doen onze job met heel veel passie en zijn dan ook blij dat er zoveel mensen willen genieten van onze producten. We zetten ons elke dag opnieuw in om aan de hoogste standaarden te voldoen en het geeft dan ook voldoening wanneer dit geapprecieerd wordt.”

Van Looveren en Mahieu zijn twee van de jonge landbouwers die aan het filmpje meewerkten dat door PlattelandsTv gemonteerd werd. Van Looveren vertelt dat het idee is ontstaan tijdens vergaderingen en tijdens contactmomenten op social media. Ook de andere deelnemers zijn jonge landbouwers verspreid over heel Vlaanderen, in hoofdzaak melkveehouders. 

Jonge ondernemers in de landbouw

Volgens het collectief zijn er zijn ruim 23.000 land- en tuinbouwbedrijven in Vlaanderen. “Meer dan 45.000 (jonge) mensen zetten zich dag in dat uit, het hele jaar rond in om de consumenten te voorzien van kwaliteitsvolle agrarische producten. Elke dag worden er met de grootste zorg en veel passie fruit, groenten, melk, vlees, sierplanten en zoveel meer geproduceerd. Iedereen kan dagdagelijks genieten van deze lekkernijen op zijn of haar bord of het prachtige agrarische landschap in zijn omgeving.”

Door voor producten van eigen bodem te kiezen, geven consumenten ons extra motivatie om er elke dag opnieuw voor te gaan.

Susan Mahieu - Landbouwer in West-Vlaanderen

De initiatiefnemers van de promotiefilm vervolgen: “Als jonge land- en tuinbouwers willen we uit naam van al onze collega’s, de consument bedanken om elke dag opnieuw voor onze heerlijke producten van eigen bodem te kiezen. Zij geven ons extra motivatie om er elke dag opnieuw voor te gaan.”

Jonge melkveehouder breidt uit

Van Looveren is melkveehouder in Wuustwezel. Hij nam vorig jaar het bedrijf van zijn ouders over en heeft een uitbreiding van de veestapel van 110 naar 150 melkkoeien op de planning staan. Dit jaar onderging het bedrijf een grondige facelift en werden onder andere twee nieuwe melkrobots in gebruik genomen. “Ik doe het werk graag en sta graag tussen de koeien”, besluit hij.

Bron: Eigen berichtgeving

Gerelateerde artikels

Er zijn :newsItemCount nieuwe artikels sinds jouw laatste bezoek