#CoronaCreativiteit: app voorkomt wachtrijen

Vier Limburgse studenten hebben een app gelanceerd die het de bakker en slager makkelijker moet maken in deze coronatijden. Via Ordr kunnen ze komaf maken met wachtrijen. “We hebben het zo simpel mogelijk gehouden”, zegt één van de makers Mathies Gielen. “De klant bestelt, betaalt en krijgt een tijdslot, de handelaar zet de bestelling klaar en de klant kan zijn bestelling gaan ophalen of laten leveren op het afgesproken moment.”
5 mei 2020  – Laatst bijgewerkt om 17 november 2020 9:16
Lees meer over:

Vier Limburgse studenten hebben een app gelanceerd die het de bakker en slager makkelijker moet maken in deze coronatijden. Via Ordr kunnen ze komaf maken met wachtrijen. “We hebben het zo simpel mogelijk gehouden”, zegt één van de makers Mathies Gielen. “De klant bestelt, betaalt en krijgt een tijdslot, de handelaar zet de bestelling klaar en de klant kan zijn bestelling gaan ophalen of laten leveren op het afgesproken moment.”

De jonge twintigers Mathies Gielen, Ward Habraken, Martijn Luyckx en Lennert Daniëls studeren nog: ze werken hun master informatica aan de UHasselt af. Bijna twee jaar geleden richtten ze samen al de start-up Headr op, die bedrijven begeleidt bij het digitaliseringsproces. Door de coronacrisis werken ook zij van thuis uit. “ We keken met verwondering naar die lange wachtrijen buiten bij de slager en de bakker. Dat moest beter kunnen”, reageert Mathias Gielen. Een paar weken later werd 'Ordr' boven de doopvont gehouden: een gemakkelijk, goedkoop en snel implementeerbaar bestelsysteem voor horeca- en handelszaken. De bestelling kan ook meteen online betaald worden.

“We hebben het zo simpel mogelijk gehouden”, legt Mathies Gielen uit. “U bestelt, u betaalt, u krijgt een tijdslot, de handelaar zet de bestelling klaar en u kunt het gaan ophalen of laten leveren op het afgesproken moment. Voor horecazaken die bestellingen laten afhalen, kan er via Ordr ook live besteld worden. Met één tik aanvaardt de horecaondernemer de bestelling en laat de klant weten wanneer de bestelling kan worden afgehaald. De handelaar kiest zelf of hij online betalingen toelaat, dan wel de klant bij het afhalen laat betalen. Maar in beide gevallen kunnen de lange wachtrijen zo vermeden worden.”

Het vierspan ontwikkelde twee formules: eentje aan 49 euro per maand als de app kan worden ingepast op een bestaande website, plus eentje aan 69 euro per maand als er een nieuwe website voor de zaak gebouwd moet worden. “Wie een unieke en volledig gepersonaliseerde webshop op maat van de zaak wil, kan ook bij ons terecht. Alles is mogelijk”, aldus nog Mathies Gielen.

Bron: Het Belang van Limburg

Gerelateerde artikels

Er zijn :newsItemCount nieuwe artikels sinds jouw laatste bezoek