nieuws

Nieuw logo voor Boerenbond en Landelijke Gilden

nieuws
Nadat Boerenbond vorig jaar haar interne structuren hertekende, was het nu de beurt aan haar identiteit en communicatiebeleid. Met een nieuw communicatieplan wil de organisatie de leden beter, sneller en op maat te informeren. Boerenbond zal enkel nog gebruikt worden voor de belangenbehartiging. De plattelandswerking valt onder de noemer Landelijke Gilden.
7 oktober 2011  – Laatst bijgewerkt om 4 april 2020 15:02
Lees meer over:

Nadat Boerenbond vorig jaar haar interne structuren hertekende, was het nu de beurt aan haar identiteit en communicatiebeleid. Vanaf 1 januari 2012 treedt een nieuw communicatieplan in werking om zo de leden beter, sneller en op maat te informeren. De organisatie vernieuwt ook al haar logo's. Die werden voorgesteld tijdens de Nazomerontmoeting van Boerenbond.

“In het verleden gebruikten we zowat voor alles de naam Boerenbond, maar daar komt verandering in. Als er over de plattelandswerking gecommuniceerd wordt, dan doen we dit onder de naam Landelijke Gilden. Gaat het om belangenbehartiging, vorming of dienstverlening aan de landbouw- en tuinbouw, dan spreken we vanuit Boerenbond”, verklaart Boerenbondvoorzitter Piet Vanthemsche. Als beide organisaties samen naar buiten komen, gebeurt dit onder de noemer Boerenbond&Landelijke Gilden.

Alle onderdelen van Boerenbond kregen ook een nieuw logo en een kernachtige baseline. Het logo van Boerenbond bestaat uit een letter B en heeft als baseline ‘trouw aan land- en tuinbouw’. Onder de koepel van Boerenbond bevinden zich ook het Innovatiesteunpunt en AVBS. In de logo’s van beide organisaties is nu ook het logo van Boerenbond terug te vinden, wat de link duidelijker maakt. Het Innovatiesteunpunt kreeg als slogan ‘de toekomst begint vandaag’, het AVBS ‘samen groeien’.

Het logo van Landelijke Gilden kleurt voortaan terracotta. “Dat duidt op de verbondenheid met de aarde”, zegt de Boerenbondvoorzitter. De baseline van de organisatie is ‘samen beleef je meer’. Landelijke Gilden richt zich op de beleving van het platteland en de organisatie behartigt ook de belangen van een leefbaar platteland. Plattelandsklassen, de educatieve poot van Boerenbond, valt voortaan ook onder Landelijke Gilden en hier luidt de slogan ‘het is plezant op het platteland’.

Naast nieuwe logo’s gaat de organisatie ook zijn communicatie aanpakken. “Ik kan alvast zeggen dat Boer&Tuinder blijft voortbestaan. We gaan wel sleutelen aan de inhoud en lay-out, maar het blijft een wekelijks ledenblad”, vertelde de voorzitter. Boerenbond wil ook meer gaan inzetten op digitale communicatie. “Op die manier moet de informatie sneller en meer op maat gemaakt tot bij de land- en tuinbouwers geraken.”

Bekijk hier de nieuwe logo's van Boerenbond&Landelijke Gilden.

Gerelateerde artikels

Er zijn :newsItemCount nieuwe artikels sinds jouw laatste bezoek