nieuws

"Britse reclamewaakhond erkent lagere CO2-emissie bont"

nieuws
EFBA, de Europese federatie voor de pelsdierhouderij en de Belgische Bontfederatie vernemen graag de verduidelijking die de Advertising Standards Authority gaf betreffende de klacht van GAIA naar aanleiding van een recent gepubliceerde advertentie van EFBA. Tevens is de sector tevreden dat ASA erkent dat pelsdierhouderij een vermindering van de CO2-uitstoot teweeg brengt.
26 maart 2012  – Laatst bijgewerkt om 4 april 2020 15:04
Lees meer over:

EFBA, de Europese federatie voor de pelsdierhouderij en de Belgische Bontfederatie vernemen graag de verduidelijking die ASA (Advertising Standards Authority) gaf betreffende de klacht van GAIA naar aanleiding van een recent gepubliceerde advertentie van EFBA. Tevens is de sector tevreden dat ASA erkent dat pelsdierhouderij een vermindering van de CO2-uitstoot teweeg brengt.

In de beslissing van ASA staat duidelijk te lezen dat EFBA zijn advertentie niet hoeft terug te trekken uit het 'Parliament Magazine', waar in te lezen stond dat het dragen van bont een milieuvriendelijke keuze is. Zowel EFBA als de Bontfederatie zijn dan ook tevreden dat ASA de beweringen die gemaakt worden in de publicatie aanvaardt. "ASA erkent hierbij het uitgebreide bewijsmateriaal dat aangeleverd werd om de bewering te ondersteunen dat de pelsdierhouderij een vermindering van CO2-uitstoot teweeg brengt", verklaart de bontsector.

ASA wees er volgens beide federaties op dat zich een technische incorrectheid van de richtlijnen voorgedaan had met betrekking tot de term 'milieuvriendelijk'. De reclamewaakhond vond dat het gebruik van deze terminologie te algemeen van aard was en meer vergelijkend had moeten zijn. Zowel EFBA als de Bontfederatie vernemen dergelijke verduidelijking graag, gezien dit item over de jaren heen vaak als controversieel werd beschouwd in verschillende gebieden van de marketing en binnen een waaier van sectoren.

EFBA en de Bontfederatie werkten nauw samen met ASA om een richtlijn te bekomen betreffende dit punt en zijn ASA dankbaar dat ze duidelijkheid schepten betreffende deze zaak. Deze uitspraak creëert volgens de bontsector een duidelijke en precieze basis waarop advertentiecampagnes rond het dragen van dit "prachtig en natuurlijk product" in de toekomst op gebaseerd zullen worden.

Gerelateerde artikels

Er zijn :newsItemCount nieuwe artikels sinds jouw laatste bezoek