Melkspot van VLAM behaalt BUZZ-award
nieuwsDe vorige melkcampagne van VLAM, waarin je eerst een ouder koppel ziet dansen en vervolgens energieke jumpers bezig ziet, is bekroond met een Buzz Award. Van de 1.300 geteste tv-spots was de melkspot degene waarover het meest gesproken werd. Het Vlaams Centrum voor Agro- en Visserijmarketing (VLAM) krijgt hiervoor 50.000 euro gratis zendtijd als beloning.
Uit alle spots die in 2011 werden uitgezonden op VTM, 2BE, Vitaya en Jim haalde de melkspot de hoogste score voor 'talkability'. Over de VLAM-spot werd met andere woorden het meest gesproken. Uit eerder onderzoek bleek dat de melkspot met de jumpers heel erg gewaardeerd wordt door de kijkers. "Kennelijk zet het bekijken van deze spot de kijker ook aan tot communiceren over de spot, zowel in persoonlijke gesprekken als in kranten en op het web", laat VLAM weten. Dat blijkt ook uit de kijkcijfers op Youtube, waar de spot meer dan 50.000 keer werd bekeken.
Sinds 2008 voert VLAM promotie voor melk onder de slogan 'Melk en je kan tegen een stootje. "Omdat de campagne bijzonder gesmaakt wordt door het publiek, houden we de campagnestrategie aan, maar proberen we inhoudelijk wel vernieuwend te blijven", aldus VLAM. In het najaar van 2011 ruilden de senioren de dansvloer in voor de garage. De boodschap blijft dezelfde: wil je later nog dezelfde dingen kunnen blijven doen als toen je jong was, dan is het belangrijk dat je melk drinkt.
Meer info: Melk. En je kan tegen een stootje
Bekijk hier de tv-spot van VLAM.
Beeld: VLAM