Bakkers helpen De Lijn aan nieuw personeel
nieuws"We wilden ons op een andere manier profileren en nadrukkelijker aanwezig zijn dan enkel via de klassieke media", zegt woordvoerder Koen Peeters over de campagne. "Op deze manier kunnen we sollicitanten op een andere manier benaderen en ook de mensen aanspreken die niet gericht op zoek zijn naar ander werk". De Lijn is met de campagne gestart in de Mechelse regio, omdat de vervoersmaatschappij het daar moeilijk heeft om mensen te vinden.
'Word een gezicht van De Lijn', raadt de broodzak aan en er wordt ook kort uitgelegd wat De Lijn verwacht en te bieden heeft. "De zakken zijn in onze opdracht gedrukt en gratis verspreid bij bakkers die wilden deelnemen aan de actie", legt Peeters nog uit. Naast de 800.000 exemplaren die zijn gedrukt en verspreid in de ruime regio rond Mechelen, plant De Lijn een gelijkaardige actie in Antwerpen. Volgens Peeters heeft de campagne succes: "We zien een opvallende stijging in het aantal kandidaten uit de Mechelse regio".
Bron: Belga