nieuws

Bakkers helpen De Lijn aan nieuw personeel

nieuws
De Lijn pakt uit met een bijzonder initiatief om personeel te vinden. De vervoersmaatschappij heeft 800.000 broodzakken laten bedrukken met de slogan 'Word een gezicht van De Lijn'. De zakken zijn verdeeld bij bakkers in de ruime omgeving van Mechelen, waar De Lijn moeilijk personeel vindt. Sinds de broodzakken in omloop zijn, ziet De Lijn een opvallende stijging in het aantal sollicitanten uit die regio.
20 december 2008  – Laatst bijgewerkt om 14 september 2020 14:06
Lees meer over:
De Lijn pakt uit met een bijzonder initiatief om personeel te vinden. De vervoersmaatschappij heeft 800.000 broodzakken laten bedrukken met de slogan 'Word een gezicht van De Lijn'. De zakken zijn verdeeld bij bakkers in de ruime omgeving van Mechelen, waar De Lijn moeilijk personeel vindt. Sinds de broodzakken in omloop zijn, ziet De Lijn een opvallende stijging in het aantal sollicitanten uit die regio.

"We wilden ons op een andere manier profileren en nadrukkelijker aanwezig zijn dan enkel via de klassieke media", zegt woordvoerder Koen Peeters over de campagne. "Op deze manier kunnen we sollicitanten op een andere manier benaderen en ook de mensen aanspreken die niet gericht op zoek zijn naar ander werk". De Lijn is met de campagne gestart in de Mechelse regio, omdat de vervoersmaatschappij het daar moeilijk heeft om mensen te vinden.

'Word een gezicht van De Lijn', raadt de broodzak aan en er wordt ook kort uitgelegd wat De Lijn verwacht en te bieden heeft. "De zakken zijn in onze opdracht gedrukt en gratis verspreid bij bakkers die wilden deelnemen aan de actie", legt Peeters nog uit. Naast de 800.000 exemplaren die zijn gedrukt en verspreid in de ruime regio rond Mechelen, plant De Lijn een gelijkaardige actie in Antwerpen. Volgens Peeters heeft de campagne succes: "We zien een opvallende stijging in het aantal kandidaten uit de Mechelse regio".

Bron: Belga

Gerelateerde artikels

Er zijn :newsItemCount nieuwe artikels sinds jouw laatste bezoek