nieuws

Consument mag fruitbier van InBev wegstemmen

nieuws
De biergroep InBev probeert zijn besmeurde imago op te poetsen met de lancering van twee nieuwe fruitbieren. De eerste heeft een smaak appel/peer, de tweede appel/kers. De consument mag via een internetstemming of via sms kiezen welke van de twee vanaf augustus permanent wordt verkocht. De verliezer verdwijnt. De verkoop van fruitbieren zit overigens fors in de lift. Vorig jaar groeide de verkoop met gemiddeld 30 procent.
19 mei 2006  – Laatst bijgewerkt om 14 september 2020 13:57
De biergroep InBev probeert zijn besmeurde imago op te poetsen met de lancering van twee nieuwe fruitbieren. De eerste heeft een smaak appel/peer, de tweede appel/kers. De consument mag via een internetstemming of via sms kiezen welke van de twee vanaf augustus permanent wordt verkocht. De verliezer verdwijnt.

De verkoop van fruitbieren zit fors in de lift. Vorig jaar groeide de verkoop met gemiddeld 30 procent. Dat was het gevolg van een stijging met 28 procent bij de kriekbieren en van 41 procent bij de andere fruitsmaken. In de consumentengroep van deze producten zijn vrouwen en jongvolwassenen van 18 tot 24 sterk vertegenwoordigd.

"Met Belle Vue hebben we de marktleider in de kriekbieren in huis. We willen nu ook een sterk merk hebben bij de andere fruitbieren", zegt Steven Claes van InBev. Daarom lanceert de brouwer onder het merk Belle Vue meteen twee nieuwe smaken: een kriekbier met appel/peer-smaak en een ander met appel/kers-smaak. In een reeks cafés zullen ze gratis worden verdeeld in proefblikjes van 15cl bij de aankoop van een glas klassiek kriekbier, via de distributie worden ze in blikjes van 25cl ingesloten in een klassieke zesverpakking.

Na het proeven kan de consument via sms of via het internet zelf zijn voorkeur bepalen. Alleen de winnende smaak blijft over. Die zal nadien in blikjes van 25cl in de handel worden verdeeld. Een aanbod van deze nieuwe biervariëteit via de cafés is momenteel niet gepland.

Bron: Gazet van Antwerpen

Gerelateerde artikels

Er zijn :newsItemCount nieuwe artikels sinds jouw laatste bezoek