Vlaamse regering investeert in campagne biolandbouw
nieuwsDe campagne kreeg ook 720.000 euro steun van Europa, de helft van de totale kostprijs, op voorwaarde dat Vlaanderen ook dertig procent voor zijn rekening zou nemen. Aan die voorwaarde is nu voldaan. Volgens minister-president Yves Leterme, bevoegd voor landbouw, missen de subsidies hun doel niet. Uit net verschenen onderzoek in opdracht van VLAM blijkt dat het thuisverbruik van biologische voedingsproducten in 2005 een omzetstijging kende van 2,1 procent, wat aantoont dat de sector van de biologische producten mag rekenen op een groeiend aantal kopers.
Onder de vlag 'Bio, mijn natuur' zal VLAM de komende drie jaar een mediacampagne voeren waarbij het de bedoeling is om via een toenemende vraag het aanbod te stimuleren. Momenteel voeren supermarkten veel bioproducten in uit het buitenland omdat het Vlaamse aanbod te klein en versnipperd is. Kernelementen van de campagne worden de authenticiteit, de kwaliteit en het bewust genieten bij het consumeren van het bioproduct.
Lees ook: Interview: Leen Laenens: "Alle supporters van bio in 2006 rond de tafel"