Unilever ziet omzet stijgen tot 39,6 miljard euro
nieuws"De verbeterde resultaten in 2006 laten zien dat de veelomvattende veranderingen die we de laatste twee jaar hebben doorgevoerd goed werken", aldus bestuursvoorzitter Patrick Cescau in een toelichting. "Ik ben vooral blij dat deze verbetering over een brede lijn te zien is". De besparingen leverden eerder dan gepland resultaat op. Daar staat tegenover dat de kosten van grondstoffen harder stegen dan verwacht. Ook werd er meer geld geïnvesteerd in reclames en promoties. Het bedrijf wist in Europa met 1 procent te groeien.
Unilver Belgium, dat onder meer merken als Lipton, Knorr Vie en Becel beheert, boekte in 2006 bijna 50 miljoen euro meer omzet. "2006 was het jaar van de transformatie: de verschillende werkmaatschappijen zijn opgegaan in één enkel bedrijf, Unilever Belgium", legt Yves Verschueren, topman van Unilever Belgium uit.
Unilever verwacht voor 2007 dat de marktomstandigheden niet wijzigen. De consumentenvraag zal in Europa bescheiden zijn en in de rest van de wereld meer robuust. De stijging van grondstofkosten in voedingsmiddelen zet door. De onderliggende groei voor 2007 komt uit op een percentage tussen de 3 en 5 procent.(KS)
Bron: Belga</i>