nieuws

Unilever ziet omzet stijgen tot 39,6 miljard euro

nieuws
Unilever, producent van consumentenproducten als Dove, Bertolli en Calvé, heeft in 2006 een omzet van 39,6 miljard euro geboekt, een stijging van 3 procent ten opzichte van 2005. De bedrijfswinst steeg 7 procent tot 5,4 miljard euro. Dat maakte de onderneming donderdag bekend. De omzet van Unilever Belgium klom van 732,7 miljoen euro tot 781,8 miljoen euro. "2006 was het jaar van de transformatie: de verschillende werkmaatschappijen zijn opgegaan in één enkel bedrijf, Unilever Belgium", legt Yves Verschueren, topman van Unilever Belgium uit.
8 februari 2007  – Laatst bijgewerkt om 14 september 2020 13:59
Unilever, producent van consumentenproducten als Dove, Bertolli en Calvé, heeft in 2006 een omzet van 39,6 miljard euro geboekt, een stijging van 3 procent ten opzichte van 2005. De bedrijfswinst steeg 7 procent tot 5,4 miljard euro. Dat maakte de onderneming donderdag bekend. De omzet van Unilever Belgium klom van 732,7 miljoen euro tot 781,8 miljoen euro.

"De verbeterde resultaten in 2006 laten zien dat de veelomvattende veranderingen die we de laatste twee jaar hebben doorgevoerd goed werken", aldus bestuursvoorzitter Patrick Cescau in een toelichting. "Ik ben vooral blij dat deze verbetering over een brede lijn te zien is". De besparingen leverden eerder dan gepland resultaat op. Daar staat tegenover dat de kosten van grondstoffen harder stegen dan verwacht. Ook werd er meer geld geïnvesteerd in reclames en promoties. Het bedrijf wist in Europa met 1 procent te groeien.

Unilver Belgium, dat onder meer merken als Lipton, Knorr Vie en Becel beheert, boekte in 2006 bijna 50 miljoen euro meer omzet. "2006 was het jaar van de transformatie: de verschillende werkmaatschappijen zijn opgegaan in één enkel bedrijf, Unilever Belgium", legt Yves Verschueren, topman van Unilever Belgium uit.

Unilever verwacht voor 2007 dat de marktomstandigheden niet wijzigen. De consumentenvraag zal in Europa bescheiden zijn en in de rest van de wereld meer robuust. De stijging van grondstofkosten in voedingsmiddelen zet door. De onderliggende groei voor 2007 komt uit op een percentage tussen de 3 en 5 procent.(KS)

Bron: Belga</i>

Gerelateerde artikels

Er zijn :newsItemCount nieuwe artikels sinds jouw laatste bezoek