nieuws

Ter Beke wil Franse pastaproducent overnemen

nieuws
FreshMeals, de divisie bereide gerechten van Ter Beke, wil de Franse producent van pastamaaltijden Normandie Plats Cuisines (NPC) overnemen. Met de aandeelhouders van NPC is hierover een exclusieve optieovereenkomst ondertekend. Beide partijen hopen in de loop van het tweede kwartaal tot een definitief akkoord te komen. NPC maakt private label-producten voor de retail- en de out-of-home-markt, waarbij Frankrijk de belangrijkste afzetmarkt is.
17 februari 2007  – Laatst bijgewerkt om 14 september 2020 13:59
FreshMeals, de divisie bereide gerechten van Ter Beke, wil de Franse producent van pastamaaltijden Normandie Plats Cuisines (NPC) overnemen. Met de aandeelhouders van NPC is hierover een exclusieve optieovereenkomst ondertekend. Beide partijen hopen in de loop van het tweede kwartaal tot een definitief akkoord te komen.

De overname die FreshMeals op het oog heeft, gebeurt dus in dezelfde sector als die waarin de Ter Beke-divisie zelf actief is, namelijk de productie van pastamaaltijden. NPC werd drie jaar geleden opgericht en opende zes maanden geleden een splinternieuwe fabriek in Falaise in Normandie. Het bedrijf maakt private label-producten voor de retail- en de out-of-home-markt, waarbij Frankrijk de belangrijkste afzetmarkt is.

In 2006 realiseerde NPC met een 100-tal medewerkers een omzet van ongeveer 12 miljoen euro. "Deze activiteit zal perfect passen in de strategie van FreshMeals om haar structurele rol in de Franse markt verder vorm te geven alsook om haar Europese leiderspositie in verse lasagne verder te verstevigen", aldus het persbericht. "Met onze bereide gerechten focussen wij op de Franse markt. Vanuit geografisch oogpunt is NPC dus excellent gelegen", zegt Dirk De Backer, secretaris-generaal van Ter Beke.

Of er overlapping qua producten zal zijn, moet Ter Beke nog onderzoeken. "Maar het kan zijn dat zij producten hebben die wij niet hebben", merkt De Backer op. Over een eventuele overnameprijs kan hij nog niets zeggen. De divisie FreshMeals van Ter Beke is in Europa marktleider in verse lasagne. Haar meest gekende merknamen zijn Como a Casa, Pronto en Vamos. Bij de tak werken ongeveer 700 mensen.(KS)

Lees ook: geVILT: Efficiëntie als leidmotief in de keten

Bron: Belga</i>

Gerelateerde artikels

Er zijn :newsItemCount nieuwe artikels sinds jouw laatste bezoek