nieuws

Roomijsfabrikant pakt uit met alcoholische ijsjes

nieuws
De trendy drankjes à la Breezers zijn wat passé, maar er staat al een alcoholische opvolger klaar voor het jonge volkje. Het familiebedrijf De Smet brengt een nieuwigheid op de markt: de Chiller. Dat is een waterijsje in een knijpverpakking met een alcoholgehalte van 4,8 procent. Deze zomer zul je de bevroren alcopops in twee smaken kunnen vinden: wodka-citroen en rum-sinaasappel. Niet iedereen is gelukkig met het nieuwe product.
28 april 2006  – Laatst bijgewerkt om 14 september 2020 13:57
De trendy drankjes à la Breezers zijn wat passé, maar er staat al een alcoholische opvolger klaar voor het jonge volkje. Het familiebedrijf De Smet brengt een nieuwigheid op de markt: de Chiller. Dat is een waterijsje in een knijpverpakking met een alcoholgehalte van 4,8 procent. Deze zomer zul je de bevroren alcopops in twee smaken kunnen vinden: wodka-citroen en rum-sinaasappel.

Organisaties als de Vereniging voor Alcohol- en andere Drugproblemen (VAD) zijn minder enthousiast. "We willen het probleem niet overroepen omdat de impact van het product nog niet bekend is", zegt Marijs Geirnaert, directeur van VAD. "Maar juist nu de alcopops op de terugweg zijn, komt de industrie met een nieuw product op de proppen".

Het voornaamste probleem met de Chiller is dat die vooral jonge mensen zal aanspreken. "Als kinderen in de supermarkt ijsjes mogen kiezen, zullen ze snel naar de Chiller grijpen", denkt Geirnaert. "Het is een nieuw en leuk product. Ouders zullen niet altijd doorhebben dat het om ijs met alcohol gaat. Alcohol moet in aparte rekken verkocht worden, maar dit product ligt gewoon tussen alle andere ijsjes in de diepvriezers".

Bron: De Morgen

Gerelateerde artikels

Er zijn :newsItemCount nieuwe artikels sinds jouw laatste bezoek