nieuws

REO Veiling niet in 'top of mind' bij breed publiek

nieuws
De stad Roeselare bestelde een imagostudie om haar positie en merknaam tegenover andere steden en gemeenten te helpen verbeteren. Leuvense onderzoekers interviewden zowel Roeselarenaars, bezoekers als inwoners van de randgemeenten. En wat blijkt? De REO Veiling staat niét aan de top van de rangschikking van bedrijven die in één adem genoemd worden met de merknaam Roeselare. De ereplaatsen zijn voor Roularta en Deceuninck. "Ook ik ben een beetje verbaasd over onze positie", zegt REO-directeur Noël Keersebilck.
17 mei 2007  – Laatst bijgewerkt om 14 september 2020 13:59
De stad Roeselare bestelde een imagostudie om haar positie en merknaam tegenover andere steden en gemeenten te helpen verbeteren. Leuvense onderzoekers interviewden zowel Roeselarenaars, bezoekers als inwoners van de randgemeenten. En wat blijkt? De REO Veiling staat niét aan de top van de rangschikking van bedrijven die in één adem genoemd worden met de merknaam Roeselare. De ereplaatsen zijn voor Roularta en Deceuninck, niet toevallig sponsors van volleybalclub Knack Randstad en de lokale voetbalclub.

"Ook ik ben een beetje verbaasd over onze positie", zegt REO-directeur Noël Keersebilck. "Aan de andere kant komt de veiling zelden rechtstreeks in contact met de consument. We gaan niet meer doen om bekend te zijn bij het brede publiek. De viering rond de zestigste verjaardag lokte 50.000 bezoekers en onze open dagen zijn ook een schot in de roos".

De REO Veiling steunt sociale projecten, maar koppelt haar naam bewust niet aan een bepaalde (sport)club. "Het zou ons meer last dan plezier bezorgen. Het is te delicaat en we vrezen voor een overbevraging. Onze parkeerruimte stellen we gratis ter beschikking uit goodwill voor de stad die terecht als bedrijfsvriendelijk wordt bestempeld", luidt het.(KS)

Bron: Het Nieuwsblad</i>

Gerelateerde artikels

Er zijn :newsItemCount nieuwe artikels sinds jouw laatste bezoek