nieuws

Max Havelaar zag omzet met 31 procent stijgen in 2006

nieuws
Max Havelaar, het keurmerk voor eerlijke handel, kent al vijf jaar gemiddeld 25 procent groei per jaar. In 2006 steeg het omzetcijfer van de producten met Max Havelaar-keurmerk zelfs met 31 procent. Momenteel verkopen 75 merken producten met het bekende fairtrade-label op de Belgische markt. Met zijn groei wil Max Havelaar nog meer boeren en landarbeiders in het Zuiden in staat stellen te leven van hun werk en te investeren in een betere toekomst.
22 maart 2007  – Laatst bijgewerkt om 14 september 2020 13:59
Max Havelaar, het keurmerk voor eerlijke handel, kent al vijf jaar gemiddeld 25 procent groei per jaar. In 2006 steeg het omzetcijfer van de producten met Max Havelaar-keurmerk met 31 procent. Dat meldt Max Havelaar donderdag in een persbericht. Momenteel verkopen 75 merken producten met Max Havelaar-keurmerk op de Belgische markt.

Naast de groei wordt 2006 gekenmerkt door twee trends. Enerzijds lanceerden bekendere merken of bedrijven (Chocolade Jacques, Ben&Jerry's, Multipharma, ..) voor het eerst producten die voldoen aan de fairtrade-criteria. Anderzijds is er een grotere diversiteit aan producten (cosmetica, wattenstaafjes, ijs, ...) en verkooppunten (videozaken, bioscopen, apotheken, ...) waardoor een groter publiek zal kunnen kiezen voor fair trade.

Met zijn groei wil Max Havelaar nog meer boeren en landarbeiders in het Zuiden in staat stellen te leven van hun werk en te investeren in een betere toekomst. Max Havelaar zorgt voor de controle op de internationale fair trade-criteria.(GL)

Bron: Belga

Gerelateerde artikels

Er zijn :newsItemCount nieuwe artikels sinds jouw laatste bezoek