nieuws
Lidl neemt Amerikaanse markt in het vizier
nieuwsDe Duitse discounter Lidl mikt op middellange termijn op een intrede op de Amerikaanse markt. Dat verklaarde topman Klaus Gehrig in de Duitse regionale krant Heilbronner Stimme. "We zijn van mening dat de Verenigde Staten een goede markt zijn voor ons", zei hij. Voor Kaufland, het zusterbedrijf van Lidl, kijkt Gehrig aandachtig naar Rusland en staat een expansie in Turkije op het programma.
7 maart 2007
De Duitse discounter Lidl mikt op middellange termijn op een intrede op de Amerikaanse markt. Dat verklaarde topman Klaus Gehrig in de Duitse regionale krant Heilbronner Stimme. "We zijn van mening dat de Verenigde Staten een goede markt zijn voor ons", zei hij. Voor Kaufland, het zusterbedrijf van Lidl, kijkt Gehrig aandachtig naar Rusland en staat een expansie in Turkije op het programma.
Nog volgens Gehrig sloot het Duitse concern Schwarz, het moederconcern boven de Lidl-keten, de Kaufland- en Handelshof-winkels, het voorbije boekjaar af met een dubbelcijferige groei. Er werd een omzet van ruim 44 miljard euro geboekt.
In België werd de gestage groei van de discounters Lidl en Aldi vorig jaar gestuit. Tussen juli en september kalfde hun gezamenlijk marktaandeel (15,14%) lichtjes af in vergelijking met vorig jaar (15,37%), ondanks de opening van tientallen nieuwe winkels.
Bron: De Tijd