nieuws

Vooral rijkere klant koopt bio bij Albert Heijn

nieuws
Zo'n 80 procent van de biologische omzet van de Nederlandse supermarktketen Albert Heijn bestaat uit aardappelen, groenten, fruit, zuivel en vlees. Daarvan wordt driekwart gekocht door de 25 procent beste klanten van de supermarktketen, de klanten die gemiddeld meer geld uitgeven aan hun boodschappen. "Een grote groep wil wel biologisch kopen, maar kan het zich niet veroorloven". Dat zei Sander van der Laan, comercieel directeur van Albert Heijn, vorige week tijdens een congres nabij Arnhem.
10 april 2007  – Laatst bijgewerkt om 4 april 2020 14:37
Zo'n 80 procent van de biologische omzet van de Nederlandse supermarktketen Albert Heijn bestaat uit aardappelen, groenten, fruit, zuivel en vlees. Daarvan wordt driekwart gekocht door de 25 procent beste klanten van de supermarktketen, de klanten die gemiddeld meer geld uitgeven aan hun boodschappen. "Een grote groep wil wel biologisch kopen, maar kan het zich niet permiteren". Dat zei Sander van der Laan, comercieel directeur van Albert Heijn, vorige week tijdens een congres nabij Arnhem.

Opvallend is ook dat het percentage klanten dat via Albert Heijns internetwinkel albert.nl voor biologische producten kiest hoger ligt dan in de winkel. Albert Heijn is goed voor 60 procent van de biologische omzet in de Nederlandse supermarkten en voor 34 procent van de totale afzet van biologische producten in Nederland.

Binnen het assortiment van Albert Heijn nemen biologische aardappelen, groenten en fruit intussen 12 procent van het totale assortiment in. De belangrijkste biologische producten zijn halfvolle melk, Max Havelaar-bananen, aardappelen, rundergehakt en eieren. Van de onlangs geintroduceerde biologische groentedoos die 9,99 euro kost, worden er "enkele duizenden per week" verkocht. Maar het aantal dozen dat afgeboekt moet worden is een soortgelijk getal, luidt het bij Albert Heijn.

Gerelateerde artikels

Er zijn :newsItemCount nieuwe artikels sinds jouw laatste bezoek