VLAM plant meer melkautomaten in secundaire scholen
nieuwsVLAM voerde in november en december met een melkmobiel actie op 320 lagere scholen in Vlaanderen en Brussel. De leerlingen kregen een melkdrankje aangeboden. Op de uitgedeelde brikjes stond melkkoe Rosa afgebeeld, zodat ook meteen een link werd gemaakt naar de mediacampagne die tegelijkertijd liep op een aantal jongerenzenders.
VLAM voert sinds enkele jaren actie om melk letterlijk op de plaats te brengen waar kinderen en jongeren komen. Marktonderzoek wijst uit dat kinderen, eens ze de leeftijd van 8 jaar hebben bereikt, minder en minder melk drinken. Nochtans is melk een belangrijke bron van energie en calcium, nodig voor de groei. Met de melksnorrencampagne probeert VLAM melk populairder te maken bij de jeugd.
Het totale melkverbruik stijgt echter niet. Heikel punt is dat melk heel weinig beschikbaar is op plaatsen waar veel jongeren komen en dat de presentatie van het product niet altijd aantrekkelijk genoeg is. VLAM heeft daarom sinds enkele jaren koelautomaten geplaatst in een beperkt aantal secundaire scholen. Dit aantal zal de komende vijf jaren toenemen tot ongeveer 150. Om nu alvast een breder bereik te verkrijgen werd tot een melkbedelingsactie overgegaan.
VLAM bereikte met de melkbedelingsactie ongeveer 200.000 scholieren. De directies van de scholen werden vooraf op de hoogte gebracht van de actie en hadden de vrije keuze om deel te nemen.
Meer informatie: Koe and the Gang