nieuws

Nederland wil marketing bouwen rond 'weidemelk'

nieuws
In Nederland slaan de boerenorganisatie LTO, de zuivelindustrie en het landbouwministerie samen met een aantal maatschappelijke organisaties de handen ineen om de koe in de wei te houden. Tijdens een conferentie in Delft hebben zij afspraken gemaakt om weidegang van melkvee te stimuleren. Zo hebben de zuivelproducenten en supermarkten afgesproken om onderzoek te doen naar de commerciële kansen van zogenoemde weidemelk.
7 december 2005  – Laatst bijgewerkt om 4 april 2020 14:31
In Nederland slaan de boerenorganisatie LTO, de zuivelindustrie en het landbouwministerie samen met een aantal maatschappelijke organisaties de handen ineen om de koe in de wei te houden. Tijdens een conferentie in Delft hebben zij afspraken gemaakt om weidegang van melkvee te stimuleren. Dat schrijft het Agrarisch Dagblad.

De zuivelproducenten en supermarkten hebben afgesproken onderzoek te doen naar de kansen van zogenoemde weidemelk: melk die uitsluitend afkomstig is van koeien die weidegang hebben genoten. De marktkansen voor dergelijke melk worden nu nog als beperkt beschouwd, maar de zuivelindustrie en de supermarkten weten zich sinds dinsdag wel verzekerd van de steun van de Stichting Natuur en Milieu en de Dierenbescherming.

Deze organisaties hebben toegezegd de verkoop van weidemelk nadrukkelijk te steunen. Op hun beurt hebben de zuivelondernemingen en LTO toegezegd dat zij de voordelen van weidegang bij hun leden en leveranciers onder de aandacht brengen, zonder dat zij daarbij veehouders die hun vee op stal houden tekort willen doen.

Gerelateerde artikels

Er zijn :newsItemCount nieuwe artikels sinds jouw laatste bezoek