Greenway boos over fastfood-onderzoek Test-Aankoop
nieuwsTest-Aankoop bracht tijdens zijn onderzoek een bezoek aan verschillende fastfoodketens en koos daar telkens het 'klassieke menu', evenals het alternatieve 'gezonde menu'. Volgens Florizoone gaat deze werkwijze al niet op voor Greenway. "Wij werken niet met een menu-formule. Wat de onderzoekers deden, was dus zelf een menu samenstellen met een quiche, een tiramisu en een cola. Dat deze combinatie niet de gezondste was, was de keuze van Test-Aankoop zelf".
Paul Florizoone vindt het dan ook niet kunnen dat in de rest van het artikel en in andere publicaties in de pers wordt gesproken over de "klassieke menu's" van Greenway. "Deze veralgemening is niet alleen misleidend, ze is foutief en berokkent ons schade". Bovendien onderzocht Test-Aankoop ook het ethische aspect van de zogenaamde "gezonde fastfoods". "Dat gebeurde echter heel summier en beperkte zich tot zes van de twaalf onderzochte ketens. Toch werden conclusies getrokken voor allemaal", reageert de zaakvoerder verontwaardigd.
De man is dan ook helemaal niet te spreken over het feit dat Test-Aankoop laat uitschijnen dat bij alle zaken - en dus ook bij Greenway - de arbeidsomstandigheden, het ecologisch beleid, de productieketen en de transparantie beneden peil zijn. "Dat is ronduit kwaadwillig. Dit gaat helemaal niet op voor Greenway. Wij hebben een zeer positief sociaal klimaat met goede sectorale arbeidsvoorwaarden. We streven naar een milieuvriendelijk verpakkingsbeleid en waar mogelijk gebruiken we bio- en fair tradeproducten. Ik ben nooit gecontacteerd geweest om hierover informatie te verstrekken", fulmineert Florizoone.(GL)