nieuws

Vleesverwerker kijkt over grens na behalen IFS-norm

nieuws
Het Alkense bedrijf Schepers nv, actief in de bereiding van ambachtelijke fijne vleeswaren, heeft recent het hoogste niveau van de internationale kwaliteitsnorm International Food Service (IFS) gehaald. De Limburgse KMO, tien medewerkers sterk, schrok zelf van de postitieve gevolgen: interesse van een grote Nederlandse inkooporganisatie, collega's die vragen om overgenomen te worden, en een omzet die met een sprong stijgt.
6 februari 2006  – Laatst bijgewerkt om 14 september 2020 13:56
Het Alkense bedrijf Schepers nv, actief in de bereiding van ambachtelijke fijne vleeswaren, heeft recent het hoogste niveau van de internationale kwaliteitsnorm International Food Service (IFS) gehaald. De Limburgse KMO, tien medewerkers sterk, schrok zelf van de postitieve gevolgen: interesse van een grote Nederlandse inkooporganisatie, collega's die vragen om overgenomen te worden, en een omzet die met een sprong stijgt.

De derde generatie deed in 1996 zijn intrede in het bedrijf. Schepers nv is actief in de productie van gerookt rundsvlees, gekookte hammen, kipkap en mosterdspek. Via een inkooporganisatie komen die producten tot in de Carrefours en Delhaizes in ons land. Via de groothandel Lambrechts in Tongeren vinden consumenten deze producten ook in talrijke Sparwinkels. Andere grossiers verdelen de producten aan beenhouwerijen en speciaalzaken.

"Onder druk van onze klanten en als gevolg van de dioxine- en hormonencrises, zijn we anderhalf jaar geleden begonnen met de voorbereidingen voor het IFS-label, hoger niveau. Aanvankelijk keken we er tegen op, maar nu zijn we heel tevreden met het resultaat van dat vele en harde werk", zegt Ricky Schepers. "Klanten reageerden enthousiast. Vergeleken met het jaar voordien is onze omzet vorig jaar met 14 procent gestegen tot 1,63 miljoen euro".

De grootste stap voorwaarts komt mogelijk via de concrete interesse van een Nederlandse invoerder, die de producten van Schepers wil afzetten in de Nederlandse supermarkten zoals Spar, Laurus en Albert Hein. "Als dat doorgaat, dan gaan onze activiteiten hier ongeveer moeten verdubbelen", rekent Caroline voor. Samen met de invoerder wil Schepers de Nederlandse potentiële klanten overstag doen gaan tijdens de gespecialiseerde beurs Tavola in maart in Kortrijk. "Het zou voor ons de eerste echte stap in het buitenland betekenen", aldus nog Schepers.

Bron: Het Belang van Limburg

Gerelateerde artikels

Er zijn :newsItemCount nieuwe artikels sinds jouw laatste bezoek