nieuws

Supermarkten hebben mond vol over lage prijzen

nieuws
Lidl reageert met een paginagrote advertentie op het prijslawaai dat "sommigen" maken. GB en moederbedrijf Carrefour besoten de voorbije dagen over te gaan tot permanente prijsverlagingen. Delhaize reageerde al door te zeggen dat het eveneens de prijzen waar nodig aanpast. Colruyt beweert dat zijn basisgamma goedkoper is dan de huismerken van Lidl. Over wie moet opdraaien voor de verlaagde prijzen reppen de grootwarenhuizen met geen woord.
3 september 2005  – Laatst bijgewerkt om 14 september 2020 13:55
Lidl reageert met een paginagrote advertentie op het prijslawaai dat "sommigen" maken. GB en moederbedrijf Carrefour besoten de voorbije dagen over te gaan tot permanente prijsverlagingen. GB heeft de prijs van circa 500 merkartikelen verlaagd, Carrefour van zo'n 300. Delhaize reageerde al door te zeggen dat het eveneens de prijzen waar nodig aanpast.

Delhaize neemt bij zijn prijsverlagingen GB als referentiepunt. "Voor de helft van de 500 producten was na de actie van GB een aanpassing nodig", zegt een woordvoerster. Bij Lidl krijgen ze stilaan een punthoofd van al het gepraat over lage prijzen. "Wat sommige supermarkten met luide trompet van de daken schreeuwen doen wij al jaren", luidt het in de advertentie. Lidl raadt de consument aan zelf de proef op de som te nemen. "Met de besparing kunt u zich volgend weekend iets extra's permitteren".

Colruyt zegt dat het 'basic gamma' goedkoper geprijsd is dan de huismerken van Lidl. "Dat is niet zo als je rekening houdt met de kwaliteit", zegt Ivan Sabbe, gedelegeerd bestuurder van Lidl België. Over wie zal opdraaien voor die prijsverlagingen reppen de grootwarenhuizen met geen woord.

Bron: De Standaard

Gerelateerde artikels

Er zijn :newsItemCount nieuwe artikels sinds jouw laatste bezoek